19. syyskuuta 2009

Hassua, jäi yksi päivä väliin kirjoittamatta. Eilen tuntui että tapahtui kauhean paljon vaikka ei todellisuudessa tapahtunut kauheasti mitään. Koulussa Ms Goodfellow sanoi että mun pitää mennä puhumaan Mr Klarkin (musanopettaja) kanssa ja sitten kuitenkin eka jotain juttelin Ms Goodfellow'n kanssa, se sano et kässänmaikka on "happy for you", vähän ihana kuulla!! Kässä on nimittäin ihan tosi kivaa ja muutenkin, toivon että se pysyyki semmoisena, se opettaja on myös kiva. Sitten etsittiin mulle ja Natalialle vaikka kuinka kauan salasanoja meidän koulun sähköposteihin ja sitten menin juttelemaan Mr Klarkin kanssa.

Se oli aika jännää, en oikein ees tienny mitä puhua niin sanoin vaan että oon miettiny että otan varmaan musiikin pois mun lukkarista ja sit samalla selitin jotain että mun pitää saada jutella hetki Mr Klarkin kanssa ja jotain, kuulostin tosi tönköltä (tosin ei kukaan mitään muuta oletakaan vielä). Sitten kuitenkin se pyysi että istu alas ja kerro mitä asiaa ja että jutellaa tästä nyt ja sit kun oikeesti puhuin ja puhuin HYVÄÄ englantia, koska mielestäni oikeesti puhun hyvin englantia, niin sitten sen ilme!! 8DD Se oli ihan ällistyksissään, ei se kai ollut sillain kunnolla kuullut kun puhun viimeksi kun sillon kun oli eka musantunti ja esittelin itteni ja mun englanti oli jotain maailman tönköintä. Joten joo, oli aika hauskaa kun sitten puhuinkin hyvin!

Tultiin siihen lopputulokseen että jätän musiikin (haha visual artseja koko lukkari täynnä nyt sitten: kuvis, kässä ja valokuvaus) ja jos on joku koulun konsertti tms. niin meen sitten ehkä siihen soittamaan jos on aikaa ja vielä haluan. Ihan kivaa, nyt ei tartte stressaa mitään musajuttuja ja on sairaasti hypäreitä. Tosin oikeesti se voi käydä vähän tylsäks tässä vuoden aikana, mutta tuskin ainaskaan tulee mitään semmosta väsymystä koulun takia :D Tosin tuskin oisi tullut ton musiikin kanssakaan mutta siis niin, ainaski voi täysillä paneutua niihin aineisiin mitä opiskelee ja se on tärkeetä! Varsinkin tommosissa taidejutuissa kun on kaiken maailman portfolioita yms. ja sitten niitä voi vaikka aina koittaa tehdä siinä vapaa-ajoilla.

Sitten eilen juttelin Petsyn kanssa, se on joku koulupsykologi tai -kuraattori tai joku, en jutellu sen kanssa mistään sen kummemmasta, juotiin teetä ja selitin sille suomesta jotain, sitten että oon vähän väsyny siihen et mulla ei ole ketään kelle puhua ja että väsyttää sekin että en osaa tätä kieltä kuitenkaan mitenkään kovin täydellisesti, paitsi että juuri sillä hetkellä tajusin että puhun tosi hyvää englantia tai että se kuulostaa sujuvalta vaikka sanavarasto onki aika pieni, ja sitten se turhauttaa etten ymmärrä. Ja se oikeesti autto että joku kuunteli ja oli tosi kiinnostunu mun taidejutuista ja Suomesta ja mun Suomenperheestä ja isäntäperheestä myös ja siis yleensäkki musta. Kun en oo saanu kellekään loppujenlopuks selittää tämmösiä "turhia" asioita tässä lähiaikoina, tai toki netissä kaikille ystäville ja täällä blogissa, mutta silti. Ja oli vaan niin siistiä kun pysty selittään kaiken englanniks.

Sitten lopun osan päivästä (kun tosiaan oli ne 6 hyppytuntia) vaan vaeltelin ympäri koulua, kirjottelin jotain, kuuntelin musiikkia ja kävelin pihalla. Oikeesti ihan kiva päivä. Koulun jälkeen sit mentiin Natalian kanssa Kingswoodiin ja ostin pari leffaa, koska mun tarttee saada kattoa leffoja! Ja katoin toisen niistä eilen, hehe suomiteksteillä. Tiedän et mun ei pitäisi tehdä niin, koska oppisin paljon jos kattoisin ilman suomitekstejä mutta kun oikeasti tahdon vaan rentoutua vähän välillä enkä jaksa sillon turhautua siitä etten ymmärrä englantia. Se leffa jonka eilen katoin, oli nimeltään Save The Last Dance ja suosittelen vähän kaikkia kattomaan sen, se oli aivan mahtava!! Tai no en sano mahtava, mutta se oli varmasti yksi parhaista leffoista mitä oon ikinä nähny. Oikeesti en tiedä, siinä ne henkilöt tuntui elävämmiltä kun melkein missään leffassa, siinä ihan unohtui et se oli "vaan leffa" ja jotenki en tiedä, kulki mahanpohjatunteita koko aika ja väristyksiä kaikesta mitä tapahtui ja itketti ja nauratti aivan aidosti ja apua en tiedä. Kattokaa se oikeasti!

Tänään näytän hipiltä. Tein itselleni pari korua eilen kaikista puuhelmistä yms. ja ne on ihan kivoja. Ja Madel sanoi että ollaa tänään menossa johonkin, en tiedä kyllä ees minne, mutta se sano että se on kiva paikka, oikeesti outoo etten tiiä enempää. Mutta on kiva näyttää hipiltä ja otan kameran mukaan jos vaikka siellä oisi jotain kuvattavaa.

Ja huomenna menen Melanien kanssa Bristoliin sen jälkeen kun olen käynyt kirkolla. Se vaan eilen sano että kun se ees ajatteli sitä että soitin sitä pianoa siellä kadulla niin sille tuli sairaan hyvä mieli ja se sano että koska mennään uudelleen ja mennään samalla kuvaamaan ja kaikkea. Ja sit se ehdotti et mennäänkö sunnuntaina ja sanoin et joo mennää vain joskus sen jälkeen kun olen käyny kirkossa ja syöny lounaan. Eli voin lähteä varmaan joskus 3 jälkeen. Valokuvaamaan!!!! Jee, sitä olenki oikeesti kaivannu. Ja haluan myös toki soitella sitä pianoa siellä, se oli ihana! Bristol on kiva paikka, tuntuu siltä.

Mulla on nyt semmonen olo että ei oo ikävä, ei oo enää semmoinen olo, semmoinen samanlainen kuin ennen. On semmonen olo että mä kuulun tänne. Vaikka en vielä kuulukaan ja kun menen johonkin, en tunne yleensä ketään ja kun kerron että oon Suomesta niin kaikki on ihan että woow ja muutenki en tiedä. Mut kyllä tämä tästä. Oon ollut täällä kolme viikkoa, ja voi että miten kieli on parantunu tässä ajassa! Oikeesti eilen just huomasin sen kun Petsyn kanssa puhuin, puhuin ihan älyttömän hyvää englantia! 8D Siis mun mittapuulla, ei se oikeesti ole niin kummoista varmaan. Mut puhuin jo sillai nopeasti ja pitkiä lauseita ja oikeesti selitin asioita yhtään takeltelematta ja änkyttämättä tai mitään ja välillä jos tuli semmonen etten muistanu jotain sanaa tai ylipäänsä tienny sitä niin olin ihan että how i can explain this, well.. ja sit selitin vaan sen sanan ja se yleensä ymmärs ja jotkut sanat sanoin vaikka en ollu ikinä käyttäny niitä, sattumalta vaan keksin että näinhän se sanotaan ja sanoin sen ja se oli ihan oikeesti niin!! Se oli aivan älyttömän mahtava tunne ja jotenkin! Kun Kingswoodissakin Natalian kanssa olin niin sanoin sille että mä tykkään olla englannissa ja oon oppinu paljon tätä kieltä. Ja sitten kun kotiin tulin niin Trinityn äiti oli täällä Madelin kanssa juttelemassa (ja Trinity ja Kathleen leikki jossaki) niin se kyseli multa että onko koulussa ihan kivaa ja selitin että on joo ja jotain sanoin että en meinaa ymmärtää tunneilla mutta että on kivaa ja jotain, en ees muista, ja sit se kysy vielä jotain ja vastasin siihen ja juttelin sen kans siinä hetken ja ku Madel tuli siihen niin se oli ihan että mitäää miten on mahdollista et tää tän tytön kieli on parantunu näin paljon näin lyhyessä ajassa. Näin Sharonin (siis Trinityn äidin) viimeks joku vajaa viikko sit ja nyt se jo huomas ihan huiman eron. Voi että!! Oon niin iloinen että opin englantia. Tää on kivaa.

Ootan nyt hirveästi että lähdetään sinne minne nyt sit ollaankaan lähdössä.. Kiva lähteä johonkin. Apua muuten huomasin tänään että Madel puhuu mulle nopeemmin nykyään. En meinaa tajuta mitään! 8D Mutta tajuan silti paremmin tuota nopeaa puhetta kuin sitä hidasta puhetta kolme viikkoa sitten. Ja okei sit se tajus että en ihan ehkä vielä kaikkee tosi nopeesta puheesta tajuu niin se vähän hidasti, onneks.

Kasvatan hiuksiani taas pitkiksi. Tai en tiedä pitkiksi, mutta on vähän semmonen rastautumisfiilis! Saa nähdä jaksanko. Tuun taas semmosen takkupehkon kanssa sit kotiin <3

ps: haluun kivaa hiphopsemmostamusaa tai jotai hauskaa (eilinen leffa innosti 8D) ja jos jollakin on niin lähettäkää mulle!!!! (niinkun siis mesessä esim. pps: mieluusti in english)

musta tuntuu vaan niin ihanalta elää. olla minä, näyttää tältä, tajuta asiat niin kuin minä tajuan, elää niin kuin minä elän, tehdä asiat minun tavalla, olla täynnä uskoa, päästää luovuutta valloilleen pikkuhiljaa kun pystyy, aaaa tahtoisin vaan hyppiä ja pomppia ja sisälläni niin koko ajan teenkin!

2 kommenttia:

  1. Hmm, en tiedä ootko perehtyny tai kuunnellu aikasemmin, mut M.I.A. olis sellasta hip hopmaista ja erikoista musaa englanniks. Suosittelen :--)

    VastaaPoista
  2. oi kiitos vinkistä, voisin etsiskellä youtubesta tai jostakin jos löytyisi. ja netistä muutenkin. kiitoskiitos! 8)) voin sit kertoilla mitä pidin jos löydän ja tuun kuunnelleeks!

    VastaaPoista