5. syyskuuta 2009


Heräsin ja olin turhautunut. Musta tuntu ettei tänään tule tapahtumaan mitään vaikka olinkin vähän toiveikas että Madel veisi meidät vaikka Bristolin keskustaan. Mutta ei se vieny. Herättiin joskus yhdeksän aikaan ehkä ja sitten käytiin aamupalalla ja nuo kaikki muut lähti johonkin, minä ja Anna jäätiin tänne. Se oli ihan kiva, olin koneella ja jotain siivosin (!!) ja soittelin pianoa ja kirjoitin kirjettä. Ajattelin aluksi että lähden Kingswoodiin ja pyydän vaikka Annankin mukaan, mutta sitten tajusin että kello oli yhtäkkiä jo 11 ja klo 12 piti olla lounas. Tai siis se olikin, vähän jälkeen kahdentoista, syötiin lettua!! Jei.

Sitten lounaan jälkeen jumittelin hetken kunnes päätin että lähden pihalle. En tienny yhtään minne menisin, mutta ajatuksena oli ostaa postimerkkejä ja rauhottaa mieltäni vähän. Mulla oli yhtäkkiä ihan kauhea ikävä jotain. En vaan tajua mitä se oli, koska tuntuu että mulla ei oo ikävä Suomea ja tykkään Englannista sairaasti, mulla ei erityisemmin oo ikävä ketään tiettyä ihmistä tai tiettyjä ihmisiä. Tajusin sitten, että mulla on ehkä ikävä halaamista ja sitä että joku oikeesti on lähellä ja läsnä mun kanssa. Ja myös keskustelemista mulla on ikävä. Emmä täällä saa keskusteltua mitään tällä kielitaidolla, eikä täällä kukaan vielä ole halannut mua. Viimisen halauksen oon saanut Paulalta viime sunnuntaina kun se lähti omaan host-familyyn ja mä omaani. Tai no tietty Kathleen halaa mua vähän väliä, mutta se on eri asia. Ja tajusin sitten kuinka olennainen osa halaaminen mun elämää on. Harmittaa että täällä ihmiset ei sillain muutenkaan halaile toisiaan samalla tavalla kun ainaski minä oon Suomessa tottunu. Tulkaa kaikki halaamaan mua!!

Ja niin, yritin käyttää semmosta kolikkopuhelinta tai siis kun mulla oli (painosanalla OLI) 5 minuuttia ilmasta puheaikaa mun EF:n puhelinkortissa. Ja kun kävin Kingswoodissa lounaan jälkeen niin koitin soittaa eka Rosalle, mutta sitten kun se ei mennyt sinne (en ymmärtänyt mitä se selitti, jotain että tämä numero on väärin tai jotain) niin aattelin että varmaan Rosalla on jo uus puhelin Irlannissa. Sitten yritin soittaa Sirjalle siksi että oisin vaan tarttenut saada puhua jonkun kanssa edes hetken verran rauhassa ja suomeksi. Mutta en sitten saanut sitä toimimaan, voisin kysyä Annalta kuinka se käytti sitä sen puhelinkorttia koska se osasi käyttää sitä yksi ilta täällä kotona. Turhautti! Ja sitten yhtäkkiä mulla oli enää 3 minuuttia ilmaista puheaikaa siinä kortilla joten joo ihan sama.

Mutta niin, teki hyvää käydä Kingswoodissa. Kävin vaan sanomassa Madelille että onko ok jos lähden käveleen pihalle vähän ja se sano että of course, that's good idea ja lähdin sitten. Kävelin Kingswoodiin päin heti, vaikka aluks ajattelin että ostaisin niitä postimerkkejä vaan Tescosta ja lähtisin johonkin suuntaan mistä en yhtään tiedä mitä siellä on ja ettisin jotain kivaa valokuvattavaa. En jaksanu vaan lähdin Kingswoodiin (tai siis no koko ajan joo olen Kingswoodissa mutta keskustaan u know). Löysin sieltä pari semmoista second hand -vaatekauppaa eli no käytännössä kirpparia (koska siellä on melkei kirpparihinnoissa tavarat), ne vaan näyttää ihan kaupoilta ja on kivasti järjestelty (mutta siellä tuoksuu/haisee kirpparilta). Ostin yhdet helmet jotka maksoi 2£ mutta emmä sitten muuta löytäny. Kattelin paikkoja vähän ja koitin ettiä itselleni seurakuntaa ja otin niiden joidenkin seurakuntien tyyppien puhelinnumeroita ylös. Löysin jonkun Kingswood Congregational Churchin ja sit metodistikirkon ja United Church Kingswoodin. Mikä kuulostaa lupaavimmalta?? Ainii ja katolisen kirkon jonka yhteydessä Michaelin ja Kathleenin koulu on mutjoo. Tuo United Church Kingswood vaikutti mun mielestä kivoimmalta, tai en tiedä. Toisaalta tuon Congregational Churchin youth leaderin puhelinnumero luki siinä (eli siellä on joku nuoriso-ohjaajatyyppi) joten sekin voisi olla. Aaaa entiedä. Ja niin tuossa kirkossa oli sen ikivanhan kirkkorakennuksen lisäksi myös joku semmoinen seurakuntatalon näköinen osio myös. That's good. Se metodistikirkko oli vähän pelottava kun niillä oli semmonen ikivanha hautausmaa siellä, tiedättekö vanhoja kiviä, ei kukaan leikannu ruohoa ja huiii just semmonen. Mut täällä on kyllä niitä yhtenään mutta a p u a silti. Joka tapauksessa haluun seurakunnan ja voisin listata noi paperille ja kysyä Madelilta mikä ois okei, tosin ne on siis katolisia sittenkin niin ne ei ehkä tiedä.

Löysin myös kangaskaupan ja ostin sieltä helmiä ja jotain semmosia ja sitten paperikaupasta ostin vesivärit (semmoset kunnolliset jotka mahtuu kylläki mun penaaliin mutta on silti sairaan hyvät semmoset just semmoset OIKEET, eikä ees ollu kalliit) koska oon halunnut semmosia jo kauan. Siinä tuli semmonen teleskooppisivellinkin mukana. Ja sakset ostin koska oon joutunu puremaan kaiken maailman lankoja yms. poikki koska mulla ei ole ollut saksia koska lentokentällä tajusin että mun sakset on käsimatkatavaroissa vasta sitten kun laukku oli jo onnellisesti matkalla ruumaan. Pysähdyin koko aika johonkin kattomaan jotakin ikkunaa tai ottamaan kuvia joten sitten olin tuossa reissussa kolme tuntia. Ja oi että tulomatkalla löysin jotain niin hienoa!! Semmosen romuantiikkikaupan, siellä siis oli sikana huonekaluja ja vanhoja kaikkia purkkeja ja purnukoita ja no okei mitä siellä EI olis ollu. Kaikki oli sairaan vanhaa ja katosta roikku hirveesti kaikkee ja yskitti ja silmiä kutitti koska siellä oli sairaan pölystä ja se myyjä hymyili mulle ku aurinko ja mä olin ihan että apua mihin oon tullu ihanaa. Siitä tuli mieleen jollakin oudolla tavalla Harry Potterista se taikasauvakauppa, semmosta pölystä hämystä aaaaa just niin ENGLANTIA!!!!! Ostin sieltä posliinisen purkin mun pöydälle johon sain sitten tavaroita koska muuten ne vaan ajelehtii täällä missä sattuu ja sitten semmosen lautasen joita kai yleensä laiteetaan seinälle koristeeksi missä on Jeesus ja lampaita. Se oli nätti ja ajattelin virittää sen tänne jotenkin sillain että näen sen, jotenki se tuntuu niin turvalliselta<3>

En sitte saanu ostettua postimerkkejä, ehkä tänä iltana voisin vielä tehdä pikavisiitin Tescoon, se on yhteentoista saakka auki. Tai ainaski arkisin, niin muuten nythän on lauantai. Elättelin kai sit turhaan toivoa että saan tänä viikonloppuna puhelimen käyttööni, ärsyttäääää!! Pitää oikeasti sanoa noille etten jaksa olla ilman puhelinta ku en voi tehdä mitää ja lähteä kenenkään mukaan mihinkään, se on niin rasittavaa!!

Kun tulin kotiin niin noi oli kai jo vähän ootellu mua (no mulla ei ole sitä puhelinta mistä soittaa sorry) ja Madel oli ihan että are u ok, missä olit mitä teit ostitko jtn jnejne. Sanoin vaan että kävelin ja otin valokuvia ja ostin joo jotain. Väsytti. Sit tulin huoneeseemme tänne ja katoin Pikku Naisia ja vanhoja valokuvia ja tuli niin outo fiilis (mutta rakastan englantia silti) ja siivosin mun vaatelaatikot ja pöydän ja sillai jeejee. Voisin vaikka leikkiä sosiaalista ja mennä kattomaan tv:tä noiden kanssa. Oudottaa pahasti.

Tulkaa ja halatkaa please.

--

Ainiin, sitten nytten kello on enemmän myöhä jo kuin tuota edellistä kirjoittaessa (koska kirjoitan nää sillai omalla koneellani muistioon, sitte vaan kopioin blogiin koska mulla ei ole niin paljoa aikaa netissä että aina jaksaisin kirjoittaa näitä sillon kun on mahdollisuus tehdä netissä muutakin). Mutta nii, katottii X Factorya yhdessä ja oi oli niin kivaa, oltiin minä, Anna, Michael ja Kathleen olohuoneessa (lapset temppuili jtn koko aika) ja sitten Madel ja Peter oli keittiössä tekemässä ruokaa ja sit Peter koko aika ravas siinä keittiön ja olohuoneen väliä kun ne katto sitä samaa ohjelmaa keittiössä ja se kommentoi meille koko aika niitä kaikkia esiintyjiä. Oli oikeesti pitkästä aikaa semmonen olo että nauru kuplii sisällä ja muutenkin aww niin kivaa.

Nyt oottelen et Anna päästää mut koneelle, se meni siihen ekaks. Yritin soittaa täältä kotoaki Rosalle ja Anna yritti kovasti auttaa mua mut mikä ihme on Suomen country code ja area code?? Koska en oikeestikaa tiedä. Aaaa ja tartten tietää varmaankin niin no niin. +358 on mikä?? Entiiä joten en saanu soitettua kenellekään. MULLE SAA SILTI SOITTAA ja joskus ehkä voin jopa vastata. Vanhaan numeroon vielä, tosin se maksaa p a l j o n tai siis ainaski liikaa. Ehkäpä vielä saan joskus sen kännykän. Oikeastityhmää. Mutta muuten on aika hyvä fiilis nyt, Peter osaa nostaa kyllä mielialaa. Puhuttiin minä, Anna ja Peter vegetableista koska Anna ei tykkää mistään ja meillä oli oikeesti hauskaa. Selitin sille että me syödään kaikki vihannekset sillai ei-paistettuna ja se oli ihan et okei mut kokeilkaa nyt tottuu Englannin tapoihin. Ja sit kun sanottiin et syödää paprikaa raakana ni se oli ihan kauhuissaa. Voisin kiusallani laittaa huomenna raakaa (OMG) kurkkua mun leivälle 8'D Ja aaaaaa missä on juustohöylät!!?

Joku Peterin kaveri (vissiin naapuri) tuli tänne kylään ja haha Peter on nyt dinnerin jälkeen puhunu pelkästään vihanneksista. Koko aika jostaki kuuluu "vegetables" ja mua naurattaa. Tosin en tiiä onko se Annan mielestä yhtä hauskaa.

VEGETABLES. Say yes for it.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti