7. syyskuuta 2009

Ihan sama missä koulussa olen, se masentaa ja väsyttää mut ihan loppuun. Oikeasti, täällä koulussa on oikeasti kivaa ja tykkään olla siellä, mutta silti kotimatkalla oon ihan rättipoikkiväsnynyt ja masentunut aina jostakin. Sama on ollut aina kun oon ollut missä tahansa koulussa. Kotimatkat masentaa mut totaalisesti vaikka tykkään hirveästi kävellä rauhassa pihalla musiikkia kuunnellen, varsinkin täällä kun kaikki näyttää niin kivalta.

Tänään oli koulussa ihan kivaa, olin koko päivän Melanien kanssa. Ensin valokuvaustunnilla (tykkäsin siitä!) ja sitten piti olla tunti musiikkia mutta meidän timetableissa olikin mistake ja sitten meillä oli tauko ja lähdettiin Kingswoodiin, mentiin eka Sumerfieldiin (eli johonkin siis niinku supermarkettiin) ja Melanie ehdotti että joo ostetaan ruuat täältä mutta vinguin että ei kun mennään Bakeryyn koska aaaa se on niin kiva. Joten ostettiin mehua Sumerfieldistä ja sitten mentiin Bakeryyn ja söin tonnikalapatonkia, oi että<3>

Käveltiin rauhassa koululle sitten ja oltiin ihan että kivaa kun on aikaa ja tunnit alkaa vasta 12.05 ja koululla oltiin jo 11.45. Sitten kuitenkin Natalia ja Anna käveli meitä vastaan ja sitten Anna meni tunnille ja Natalia sano että se oli vaihtanu biologian kässään jota meillä seuraavaks Melanienki kanssa oli ja sitten se pyysi saada kattoa mun timetablea ja tajuttiin kaikki että hups, tunnit on alkanu jo 11.30. Joten äkkiä vaan luokkaan ja sorry sorry mutta päästiin ihan hyvin mukaan. Maalailtiin meidän kirjojen sivuja, ihanaa, ja sitten koristeltiin kans. Olin vähän jotenkin hukassa ja joku toi mulle teetä ja kaikkea, oli ihan kivaa. Ja se opettaja on niin kiva, se kysyy aina että are u ok ja sitten tänäänkin se luki mun sen ekan sivun minkä sain valmiiksi niin ihan ajatuksen kanssa ja se jotenki tajuaa että oon sairaan väsyny. Vaikka tykkäänki olla täällä.

Sitten myös aamulla oli kiva kun oltiin Melanien kanssa ihan eksyksissä, paitsi eka olin eksynyt yksinäni ja kyselin vaan ihan sattumanvarasilta opettajilta että missä on luokka AD1 (semmosta ei oo olemassakaan) ja sitten kun se joku toinen opettaja kävi kysymässä siltä mun kuvisopettajalta eli Miss Nashilta niin oi että seki on niin kiva. Se näyttää ihan hipiltä ja on niin kaunis ja se jotenki tajuaa ja emmätiedä! Sitten tosin Melanien tuli Ms. Goodfellow'n kanssa siihen niin mun ei enää tarvinnut eksyillä ja löydettiin tunnille. Kun Miss Nash käveli kuvisluokan läpi sitten niin se vaan hymyili mulle. Keskiviikkosin se opettaa meille valokuvausta, niin kivaa!!

Ja tänään valokuvaustunnilla vaan maalailtiin valoilla, saan oikeasti olla kiitollinen että tajuan tuommoiset asiat ilman selittämistä, koska englanniksi en tajunnut oikeastaan mitään. Otettiin Melanien kanssa yhdessä kuvia ja keksittiin hirveesti kaikkia ideoita ja saatiin kiitosta meidän kuvista ja meillä oli oikeesti hauskaa! Mulla on Melanien kanssa sitä paitsi hirveesti samoja aineita: kässä, valokuvaus ja musiikki. Kuviksessa mun kanssa on vaihtareista sitten Hannah. Niin ja nyt kässässä Natalia. Ihan okei, tavallaan vähän tyhmää et on noin paljon vaihtareita samoissa noissa, mutta ehkä mä silti tuun tutustumaan vielä johonkin muuhunkin. Koulu on kivaa mutta väsyttävää kun ei meinaa ymmärtää mitään! Sitten kun pitäisikin tehdä jotain luovaa, tuntuu aluksi että on ihan sairaan lukossa kun ei tunneilla kerkii ideoida mitään kun pitää niin paljon keskittyy ymmärtämiseen.

Sitten koulusta tullessani täällä oli Madel ja Arnie (Madelin veli joka on täällä kylässä) ja sit joku kenen hiuksia Arnie just leikkas (se on kampaaja). Täällä oli hirvee meteli ku tulin, Madel harjotteli sen lauantain keikkaa varten. Aaaa se on oikeasti niin sairaanhyvä laulamaan! Sitten sanoin Madelille että niin millon sillä ois aikaa lähteä ostamaan mun kanssa puhelinta ni se sano että lähdetään vaikka heti. Joten lähdettiin. Tosin ei vielä ole toiminnassa se mun liittymä kun se pitää jotenkin öö aktivoida tai jotain joten joo, mutta varmaan se saadaan tänä iltana kuntoon. Sit hirveä numeroiden siirtäminen vaan siihen uuteen puhelimeen tosta vanhasta. Huuooh.

Oli hauskaa olla Madelin kanssa liikkeellä, se soitti täysillä autossa musiikkia ikkunat auki ja laulo itte mukana. Ja joka kerta kun ylitettiin katu, se otti mua kädestä kiinni (tosi hauskaa). Niin siis kun kävellen ylitettiin katu joooo. Sitten haettiin Kathleen koulusta, Michael on jossain camping? Siis kyllä tiedän mitä sana camping tarkottaa mut mietin että kenen ihmeen kanssa se on ja missä ja miksi keskellä viikkoa?? Okei.

Sitte tänne tuli Kathleenin jotain koulukavereita käymään ja niitten äiti, juteltiin siinä jotain ja sain siltä ja Arnielta hirveesti kehuja mun pianonsoitosta. Mua aina hävettää tavallaan jos joku kehuu että soitan hyvin tai jotain, siksi en kauheesti soitakaan jos joku kuulee ja nytki laitoin pianon niin hiljaselle että luulin ettei noi kuullu keittiöön saakka mitään. Hups.

Sitten lähdin vielä ulos kävelemään koska mulla ei ollut mitään tekemistä, mun piti taas mukamas valokuvata mutta arvatkaa jaksoinko. Sen sijaan löysin vesiväripaperia jota todella tarvitsen. Vielä ihan tosi halvalla ihan sairaan ison lehtiön! Ja hyvää vesiväripaperia!! Ja sitten ostin Kathleenille lahjan. Se on ihan järkyttävä koska se on ihan ylipinkki ja kiiltävä ja semmonen ällö, mutta tiiän että Kathleen ihastuu siihen (oikeasti sen huonekin on niin pinkki ja sen KAIKKI tavarat nyt vaan on pinkkejä). Ostin sille jotain niinkin "tylsää" kuin kynän ja lehtiön. Mutta näkisitte ne oikeesti, se lehtiö on juhlamekon muotoinen ja siinä on kaikkia helmiä ja hapsuja ja paljetteja, ja siinä kynässä on jotain höyheniä tai jotain ja joku perhonen. Hyi olkoon 8D Mutta kun tiedän että se tykkää siitä niin ei muulla niin väliä.

Se kun kävin ostamassa sen Kathleenin lahjan, oli tosi kivaa. Menin semmoseen lahjatavarakaupannäköseen kauppaan, tai joku lahjatavarakauppa se kai oliki, siellä oli vaikka mitä. Se myyjä jutteli jonkun toisen naisen kanssa ja oli sairaan mukava. Sitte kun kävelin siinä kaupassa ja kattelin ni se selitti jotain ja en ymmärtäny ja taas vaihteeksi jouduin pyytämään että voitko puhua hitaammin kun en osaa englantia kovin hyvin. Ja sit se kysyi mistä oon ja sanoin että Suomesta (oikeesti muuten sairaan rasittavaa et täällä kaikki kysyy multa eka että mistä oon ja sitten EHKÄ että mikä mun nimi on mutta no yleensä ei sitäkään...). Se oli käyny joskus Suomessa Helsingissä ja sanoi että se tykkäs siitä. Sitten juteltiin siinä hetkenverran ja se oli tosi mukava. Sit sanoin että oon ostamassa mun 6-vuotiaalle host-siskolle lahjaa ja se rakastaa kaikkee pinkkiä. Siellä oli semmonen kokonaan pinkki nurkka! Ja sit se esitteli mulle kaikkea sieltä, se oli ihan tosi mukava. Ja sitten se paketoikin sen lahjan ihan pinkkiin, tosin nyt mun pitää sitten liittää ne tarrat jotka aiemmin ostin niin johonkin ulkopuolelle, korttiin jotenkin vaikka.

Sit mietin että kun Madelilla on siis 13. päivä synttärit ja Kathleenilla 14. (ja mulla viidestoista huomhuomhuom) niin mitä ostan/teen Madelille. Tulin siihen tulokseen että koska ei tule mieleen mitään ostettavaa (eikä sitä rahaa olekaan koko aika pakko tuhlata) niin maalaan sille taulun. En vielä tiiä että laitanko sen kehyksiin, siitä mun löytämästä romukaupasta vois saada tosi halvalla kehyksiä kyllä. Jotka oisi vielä ihan tosi erikoisia tai hienojaki, semmosia vanhoja. Pitää kattoa. Tosin oishan se hienompi kehyksissä. Nyt on vain se ongelma että MITÄ MAALAAN SILLE? Mietin eka et joitan yleiskaunista kuten enkelin ja kaikkea sälää mutta sitten toisaalta en tiedä. Ois kiva tehdä siitä jotenkin persoonallisempi. Semmoinen että siitä voisi oikeesti kuvastua jotain. En ole vielä varma, toisaalta voisin maalata sarjakuvan vaikkapa jostakin tilanteesta joka täällä on ollut. Tai hei joo joo joo tehdä siihen pari sellasta sarjakuvaklippiä sillai että maalaan eka taustan värikkääks ja sitten siihen päälle mustalla tussilla piirrän ja sitten niin kun oon kaikissa tilanteissa aina MITÄÄÄÄÄ ja en tajua mistään mitään, niin pari semmoista tilannetta siihen ja sitten vikaan klippiin tilanteen jossa ymmärrys toimii koska MUSIIKKI. Koska yks ilta tosiaan tein mun lauluu ja ku soitin sen Madelille niin se oli jotain niin ihmeellistä ja siitä löyty semmonen yhteinen kieli. haahaa voisimpa tehdä niin. Pitää vielä hioa tämä ajatus loppuun.

Haluisin nyt vaan maalata maalata maalata. Voisin maalata noitten korttipohjat valmiiks (siis kun teen kortit kans sillä tyylillä että maalaan taustat eka koska mulla ei oo pahvia ja noi paperit on niin paksuja että niistä voi tehdä).

Joten: minä menen maalaamaan
C U

--

Mut teki tänään aivan sairaan iloiseksi jotenkin se, että tajusin että Madel on tosi kiva. Ja se että se oikeesti halusi mut tänne. Koska kun käytiin hakemassa Kathleen koulusta, niin se esitteli mua kaikille siellä ja sitten kun yhden kanssa pidempään juteltiin niin Madel alko vaan selittää että "tuo soittaa tosi hyvin pianoa, voisitpa kuulla" ja sit se joku toinen sano että Madel laulaa tosi hyvin (i know i know) ja sitten Madel sanoiki että se haluaa joskus laulaa niin että mä soitan. Ja sitte se selitti jotain että kun ne valitsi oppilaita tänne niin se katto että voi ei, she's vegetarian, mutta sitte kun se näki mun valokuva-albumin ja sai multa ekan (kuulemma ihanan ja pitkän) kirjeen niin se ajatteli että ihansama tuon minä tahdon tänne. Aaaaa oli niin kiva että se kertoi tuon!! <3>

Mietin onkohan Annalla ihan kaikki hyvin vai onko se vaan väsyny. Kun se vaan makaa sen sängyssä ja ku Madel tuli sillai et mitä nukutsä niin se vaan sano että no ja kun Madel sit kysy et onks kaikki hyvin ja että miten meni koulussa ni Anna oli niin vaisu vaikka se sanoki että joo kaikki on hyvin ja öö no joo oli koulu okei. En tiiä miksi mutta en uskaltaisi nyt heti uudestaan kysyä onko kaikki hyvin, tuskin se mulle sen enempää kertoisi kun Madelille. Tai en minä tiiä mutta kuitenkin. Ymmärrän kyllä ihan täysin jos täällä vaan tulee joku masennusväsymys yhtäkkiä. Vois vaan sanoa et se menee ohi ja kohta meilläki on yhteinen kieli ni ei tunnu niin yksinäiseltä.

Madel myös selitti tänään että se tykkää sairaanpaljon mun vaatteista. Tosin se sanoo sen mulle melkein joka aamu kun näkee ekan kerran miten oon pukeutunut. :D Kivaa ettei täällä olla sillai hyi tuo näyttää erilaiselta ja sottaiselta ja jaja. Tosin voisin itteki pukeutuu suunnilleen samalla tavalla kun Madel ettäjoo.

--

Menin alas syömään ja kysyin Madelilta että onkohan Annalla kaikki ok ja onkohan se homesick (ehkä maailman tyhmin sana jotenkin) ja sitten sanoin että ymmärrän kyllä sitä jos on ja sitten jotain että yksi ilta olin ittekin ihan apua ja väsyny ja itkin vaan ja Madel oli ihan että mitää se ei ollu tajunnu ollenkaan (no ei tietenkään kun yksin tulen huoneeseen tänne itkemään 8D). Mut nojoo sitten se laitto meille ruokaa ja olin jo ihan että voi että kuin kauheesti tässä tätä ruokaa on tosiaan niin joo ja sitten se laitto vielä lisää ruokaa ja olin sillai a p u a ja se vaan sano että syö hitaasti ni saat kyllä syötyy kaiken. Oikeesti hullua hyi, en kyllä syöny kaikkee, Madel oli laittamassa Kathleenii nukkumaan ja sanoin Annalle et en ikinä saa tätä kaikkee syötyy ja sit heitin puolet roskiin.. Oli pakko. Sitä ruokaa oli ihan hirveästi.

Huomenna sitten saan vihdoinkin toimivan puhelimen. Kun siis tänään oli tarkoitus et mun ei tarttis ostaa uutta puhelinta vaan pelkästään toi sim-kortti ja voisin käyttää Madelin vanhaa puhelinta mut se ei nyt sitten toiminukkaan joten joo pitää sittenkin ostaa uusi. Mutta ei se kai maksa kun 20£ että ei se nyt niin paljon sit ole.

Tein Kathleenille kortin, siitä tuli aika vaaleanpunapinkkiliila ja oikeesti ihan söpö. Pääsen kohta myös nettiin kunhan Arnie on ollut siinä (kirjoitetaankohan sen nimi noin kun kaikki täällä sanoo sen eri tavalla nii joo en tiedä) mutta Madel sano että not too long ja olin ihan että apua vihjaako se että oon ollut netissä jotenki liikaa mutta sitten se vaan sanoi että joo mun pitää kato kans päästä siihen (siis sen). Hmm kello on puoli kahdeksan. Voisin tänään koittaa käydä oikeesti ajoissa nukkumaan, oon nimittäin aivan sairaan väsynyt. Tai mun jalat on ja koko aika nukuttaa sillain että meinaan oikeasti koko aika nukahtaa vaan. Huomenna alkaa koulu vasta 10.55 mutta musta tuntuu että heti kun Madel saa tietää sen niin se keksii että heiii mennään aamulla sit ostaa sulle se puhelin. Aaaaaa tosikiva. Kun se kyllä kysyi meenkö ihan yksin vai tuleeko se mukaan ja ajattelin ottaa sen mukaan ettei tule mitään väärinkäsitystä mihinkään koska en osaa englantia niin hyvin. Mut huomenna on koulussa rento päivä, neljä oppituntia musiikkia, hyppytunti ja kaks tuntia valokuvausta <3>

Huomista ootan paljon silti, saan ehkä toimivan puhelimen (vaikka en ehkä pystykään käyttämään sitä mihinkään heti tai siis sillai nii on se silti kivaa) ja sitten on se Ten Sing -juttu siellä kirkolla. Eli siis se tanssilauludraamajuttu joka on YMCA:n järjestämä kaiketi. Oi niin kiva mennä sinne. Tänäänki ku sanoin siellä kaupassa mistä ostin Kathleenin lahjan niin sille myyjälle et aion mennä sinne niin se oli ihan että joo se varmaan on sulle tosi hyvä että mene ihmeessä. Voisimpa löytää ystävän.

Kuuntelin tänään Happoradiota ja lauloin kaduilla. Iines alkaa tulla takaisin.
(arvatkaa ärsyttääkö kun koulussa jokaisessa nimenhuudossa olen Lines. kirjotin mun nimen ekan kerran sinne koneelle isolla iillä, oli ehkä tyhmää koska se näyttää ällältä, ja aaaa ne luuli et se on L. sitten aina tulee että LAINS ja oon ihan että eieieieiei se sanotaan Iines ja siellä on mistake ja aaaa. hauskaa silti olla ulkomaalainen. kaikki kysyy miten mun nimi kirjotetaan ja kukaan ei osaa sanoa varsinkaan mun sukunimeä. tosin etunimen onneksi osaa. paitsi Madel tekee musta aina ainssin ja se on vähän hassuu)

Ja oi ihanaa nyt Anna puhuu puhelimessa kotiin (hauska kuunnella sen saksaa, tai siis kiva kuulla kun se oikeesti puhuu) ja uskon että tuo voisi vaikka auttaa sitä. Ainaski se hymyilee.

Ainii semmoinen juttu vielä että jos joku tahtoo sitten numeron ETTÄ VOI SOITELLA MULLE JOOKOS niin sitten voitte esim. kommentoida täällä tai ehkä mieluummin galleriassa tai facebookissa niin voin sitten siellä yksityisviestillä (tai sähköpostilla) lähettää teille sen numeron. Jos siis oikeesti tarttette sitä ja olette joku tuttu hehee joonytmoi.

1 kommentti:

  1. Siis upeeta ihanaa ja mieletöntä, että alkaa löytyä vaikka mitä elettävää ja koettavaa. Väsymys varmaan siirtyy kun pääsee asettumaan oikeesti uuteen omaan elämään. Vitsi sä olet rohkea tyttö. Sata halausta ja pusua! Äiti

    VastaaPoista