16. syyskuuta 2009

Kirkko oli ihanaa. Menin sinne ja Emma jo odotteli mua siinä ja se oli ostanu mulle synttärilahjan, voi apua. Siellä oli tummaa suklaata ja semmosta jotain tuoksujuttua joka tuoksui hyvälle, vähänkuin hajuvettä paitsi se ei ole nestemäistä. No niin, kuitenkin. Sitten mentiin sisälle sinne ja James oli siellä (nuoriso-ohjaaja) ja se sanoi että joo olemme big roomissa tänään joten mentiin sinne lattialle istuun. Sanoin Emmalle että jos se oikeesti haluaa että ymmärrän jonkun tietyn asian niin sit sen täytyy oikeasti puhua hitaammin ja se sano et joo sorry ja musta tuntuu et kaikki englantilaisetkaa ei aina tajua sitä kun sillä tuntuu olevan niin sairaasti asiaa ja se sen hidastettu versio puheesta on semmoonen normaali. Mut Emma on ihana, I love that girl<3>

Sitten sinne tuli kaikkia ihmisiä, Debbie tuli sinne kans (se tyttö on ihan hullu ja Emman kanssa yhdessä, ette voi ees kuvitella! mut ne on ihania) ja sitten tutustuin vähän yhteen uuteen tyttöön myös, se oli sairaan söpö ja sen nimi oli Kathleen mut sitä kutsutaan Kate niin minäkin nyt sitten kutsun ettei mene Kathleenit sekasin. Se osas selittää asiat paljon hitaammin ja ymmärrettävämmin kuin Emma. :D

Sitten mentiin rinkiin ja rukoiltiin hetki siinä yhdessä, sitten annettiin meille joku tehtävä että ottakaa paperia ja kynä ja kirjoittakaa mitä tulevalta vuodelta ja tolta nuortenillalta odotatte. Mä en ees ymmärtäny tehtävänantoo (kaikki puhuu niin sairaan nopeesti) enkä ymmärtäny Emman "tulkkauksesta" myöskään mitään enkä viittiny häiritä Katea koko aika kun se kirjotteli jo omia juttujaan ja oli Debbien kanssa jossain. Sitten olin ihan että no ehkä mun ei tartte kirjotella mitää. Sit Emma vaan sano et no rukoillaan nyt eka, ehkä se avaa ovia johonkin ja sit se rukoili siinä, se sano et se yrittää rukoilla hitaasti et mä ymmärrän. Aw ihana<3>
(Tasta koko tekstista jai jostakin syysta pois kokonaan valiosio jossa kerroin mita tuolla jutussa tehtiin ja nyt olen koululla valokuvaustunnilla niin voin vahan kirjoittaa siitakin, sori ei ole aatapisteilla eika ootapisteilla) Eli niin, sitten kerattiin niita kaikkien ideoita siina tosi pitka aika paperille ja kaikki jutteli siina samalla ja suunniteltiin koko syksyn ohjelma ja olin vahan etta joo en tajua mitaan mutta kylla tama tasta. Ja Emma koko aika kyseli are u ok ja kaikkea. Ja mun ei tarvinnut sanoa mitaan siina, kun en tiennyt tiesiko ne ohjaajat tai ne etta en oikein puhu englantia hyvin ja sitten ne oli ihan et joo ei sun tartte sanoo ja sanoinki etta ma en halua sanoa mitaan. Sitten muutenkin kaikkea jotain hengailtiin siina ja juteltiin. Ja Debbie halus tietaa mita on joku imuri suomeks mutta ei hoover vaan joku toinen jota sanaa en enaa muista ja se oli ihan tyrmistyny ku sanoin et ei meilla kai suomen kielessa oo sille mitaan erityisempaa sanaa, et kaikki on vaan niinku imuri eli hoover. 8D

Emma alko tekeen lähtöä ja muutkin niin lähdin Emman kanssa sitten, sanottiin Debbielle ja Katelle moikat. Käveltiinkin aika pitkälti samaa matkaa, oli kiva jutella kaikkea ja oli helpompi puhua ulkona koska siellä sisällä oli koko aika jotain puheensorinaa tai musiikkia taustalla niin siihenkin meni osa keskittymisestä niin ei ymmärtänyt ihan niin paljoa. Mutta oli kiva jutella, Emma kyseli mun harrastuksia ja vähän selitti että mitä nyt syksyn aikana tullaan tekemään ja se sano että haluaa et meen joskus sen luokse kylään ja tapaan sen vanhemmat ja se haluu näyttää mulle sen piirustuksia. Oi ihana!! Ihan varmana menen heti kun se vaan pyytää!!

Sitten noi pyys mua mukaan ens lauantai-aamuna kun ne menee kadulle kertomaan Jumalasta ja muutenkin kai sit vaan hengailemaan ja oisin tahtonu mennä, tai mulle se päätarkotus jossakin määrin ois ollut hengailu koska en ole niin rohkea persoona että rupeisin ihmisille muutenkaan kadulla puhumaan saati sitten selittämään Jumalasta ja englanniksi. Mutta ois voinu tutustua noihin kaikkiin paremmin ja Emma sano et se kyllä ois koko aika mun kanssa ja kaikkee. Mut oon menossa varmaan metodistikirkolle kun sinne tulee Steffie ja haluun tavata sen, se lähetti mulle siis eilen illalla mailia. Ja en tiedä josko päivällä nään erästä suomalaista Iidatyttöä joka tulee Bristoliin. Oi pääsen puhuun suomee ihanaa <3>

Kello on taas ihan liikaa, mun on pakko mennä nukkumaan. Väsyttääki ihan kiitettävästi. Haistelen koko aika mun käsiä kun ne tuoksuu siltä Emman antamalta tuoksujutulta. Oi on ihanaa kun on joku kaveri. Ja joku joka tuntuu että välittää ja joka on uskossa niin voi sillä tavalla ymmärtää. Niinkun kun en meinannut jotain ymmärtää tuolla nuortenillassa ni saatoin näyttää aika vakavalta kun keskityin vaan ymmärtämään ja en tajunnu vitsejä niin ei mua sit naurattanu tms. ni Emma aina huolehti että oothan hei okei. Se on ihana<3>

Ja olin saanu ihanan paljon onnittelui Facebookissa, KIITOS RAKKAAT.

1 kommentti:

  1. myöhästyneet synttärionnittelut! =) oi mukavaa kun olet saanut ystävän ja nuo kirkkoillat kuulostaa ihanilta

    VastaaPoista