10. syyskuuta 2009

Mua alkaa aina oudottaa illalla. Olin ajatellu siis mennä Annan kanssa Kingswoodiin, mutta kun koulu loppui niin en löytäny Annaa mistään, oottelin Natalian kanssa Ms. Goodfellow'ta mutta ei sitä näkynyt missään niin no ei sitten puhuttukaan sen kanssa (kun siis sillä kai oisi ollut meille jotain asiaa?? entiiä). Lähdin kotiin ja aattelin et Anna on varmaan kotona ja tuun tänne ja lähden sen kanssa sitten Kingswoodiin. Sitten se lähettiki viestin että ei se tahdokkaa tulla sinne, joten menin yksin. Ei se siis mua mitenkään haitannut ettei se tullut mut öö joo ihan miten vaan.

Sitten niin, kävelin Kingswoodiin. Oli tarkotus mennä vaan kattelemaan jotain ja ostamaan bakerysta ruokaa. Ostinki ruokaa sitten ja kävelin siinä ympäriinsä. Sitte siinä United Church Kingswoodin edessä oli kaks jotain mummua ja menin vaan niille et onks toi teidän kirkko ja en tajunnu mitä ne edes vastas siihen (mut kai se oli) ja ne sano et siellä on koko aika joku ja että voin mennä sinne. No, sit juttelin jonkun miehen kanssa siellä, se oli saanu sen mun kirjeen ja sano et se vastaa mulle sähköpostilla jotain (kivaa). Ja sit se sano että mee Bristol Community Churchille, se oli kans siinä Kingswoodissa, ja se neuvo mulle kuinka sinne pääsee. Kävelin sitten sinne ja menin sieltä jostain sivusta sisään, tai eka meinasin vaan ottaa siitä numeron talteen ja soittaa sitten, mutta sitten sinne olikin ovet auki. Menin sisään ja näin ikkunan läpi kun joku mies teki töitä koneella siellä ja sit koputin vaan siihen ikkunaan ja selitin et oon Suomesta ja että tartten seurakuntaa täällä ja et mut neuvottiin sinne. Sit se sanoi niitten sunnuntaijumalanpalvelusajat ja sanoin että voin tulla sinne sitten. Ja niillä on tiistaisin nuorille klo 7.30pm joku juttu, toivon et se ois jotain erilaista kun Ten Sing. Ainoa et no nyt en tiedä että meenkö Ten Singiin vai tuonne, varmaan meen tuonne, se vaikuttaa niin kivalle. Ja on samaan aikaan niin ei oo mitään uutta selitettävää Madilynille. Sit se mies näytti mulle mistä pääsen sitten sunnuntaina sinne kirkkoon sisälle ja sit olin jo lähdössä, mut se vielä kertas nuo kolme juttua (siellä on lauantaiaamuisin myös joku prayerjuttu) mitä siellä on ja pyysin että voisko se kirjoittaa ne muistiin. Ja sit mentiin takas sinne sisään ja sit jäinki juttelemaan sen kanssa jotain, se kysy mihin seurakuntaan kuulun ja pyys mua näyttämään netistä mun seurakunnan sivut. Joten näytin sille Hakunilan seurakunnan sivut ja se oli ihan woow kun se näki suomenkieltä siellä. :D Ja sitten onneksi ne sai englanniksi myös. Sitten näytin myös Ryttylän sivut ja sit juttelin sen kanssa kaikkea, se oli tosi kiva. Kai joku pastori tai jotain, uskoisin.

Sitten lähdin sieltä ja kävin parissa second hand shopissa, löysin jopa paidan. Ja sitten kävelin takas kotiin. Ja täällä oliki ihan vieraita ihmisiä kylässä, olin unohtanu että tänään vietetään Arnien (en oo vieläkään varma kirjoitetaanko se noin) synttäreitä. Ja sit kaikki on jotain filippiiniläisiä suunnilleen, ja niitten lapsia (kaikki alle 10v). Tulin huoneeseen ja vaihdoin vaatteet ja sitten olin ihan apua koska mut yllätti joku outo ujous. En tajunnu noitten englannista mitään, sitä paitsi ne puhu suurimman osan ajasta sitä filippiinikieltään, mikä sen nimi nyt sit onkaan. Sanoin Madelille et mua yhtäkkiä ujostuttaa sairaasti ja se vaan sano että don't be shy. No joo helppo sen kai on sanoa. Mut niin, sitten söin jotain ulkona ja joku mies jutteli mulle ja en meinannu ymmärtää sen englannista mitään. Ja se oli vähän ahdistavaa muutenki. Mutta sitten onneksi täällä oli myös Kathleenin koulukaverin mummu jonka oon nähny ennenki niin juttelin sen kanssa kaikkee ja sen tyttärellä on kaveri jonka nimi on Maria ja se on Suomesta. Ja se sano et voisin tavata sen tässä joskus jos haluan, se asuu kuulemma Kingswoodissa. Vähän kivaa! Sitten myös tein Arnielle synttärikortin, se oli tosi iloinen kun annoin sen sille ((:

Ja sitten oon vaan jotain jumittanut ja syönyt ja haluisin päästä koneelle. Koulussa koneelta en pääse oikeestaan muualle kuin Blogspottiin, tänään pääsin myös jopa pikaisesti Irkeniin (galleria ei toimi mut irken toimii), mutta sitten sekin lakkasi toimimasta ja toimi muutenkin koko aika aivan sairaan hitaasti.

Nyt sunnuntaita ootellessa. Lauantaina mun ja Annan käsittääkseni pitää olla Kathleenin ja Michaelin kanssa. Mutta se on ihan okei kyllä ainaskin mun puolesta (tai siis ei mulla kai muuta oisikaan). Paitsi voisin aamulla mennä tuonne kirkolle, pitää kysyä voinko. Toivottavasti en herätä mitään epäilyksiä kun ravaan jossain kirkolla koko aika. Mietin kanssa et voisin ihan hyvin mennä sunnuntaina 2 kertaa kirkkoon, ku joissakin on se iltamessu tai se myös. Et menisin aamulla tuonne Community Churchille ja sit illalla vaikka sinne metodistikirkkoon.

Vieraat alkaa lähteä, onneksi. Ja onneksi syötii tänään aiemmin päivällinen, ei tartte tässä enää odottaa sitä. Voisin yrittää alkaa nukkua tänään ennen kymmentä.. Mulla on kauhean neutraali olo. Ehkä se on ihan hyvä.

2 kommenttia:

  1. Morjes,
    Oon tulos au pairiks Bristolii ens viikol ja ajattelin ett ois ihan mukava nähä joskus. Ku välil varmaa kaipaa, ett vois puhuu suomeks:)On ollu kiva lukee noista sun seurakunta jutuist siel, koska iteki oon uskova ja pitäs sit löytää sielt seurakunta missä käydä:)

    Iida

    VastaaPoista
  2. Joo, sitä tosiaan kaipaa että voisi puhua suomeksi, voin sanoa! Yleensä ei onneksi sekoitu suomea puheeseen, mutta nyt olen jopa tietoisesti kaivannut sitä että voisin puhua suomea niin tulee helposti "koska" tai "ja sitten" tms. kaikkiin lauseisiin ja muut kattoo että mitä toi yrittää sanoa. :D

    Mutta niin, oisi tosi ihana tavata sua. Sitten kun ensin oot asettunut tänne, tai siis lähinnä että sitten kun sulla on aikaa. Pystytkö kertoa että minne päin Bristolia olet tulossa? (mä itse tosiaan asun siis Kingswoodissa)

    Mä en ole itte vielä ehkä löytänyt seurakuntaa, tai olen löytänyt ehkä mutten tiedä olenko. Tai siis, menen nyt sunnuntaina katsastamaan uuden seurakunnan, sen Bristol Community Churchin. Se vaikutti tosi lupaavalta.

    Haluisitko vaikka kirjoitella mulle sähköpostia kun mä alan täällä tarinoimaan liian pitkästi ehkä tai siis niin. Mun mailiosoite on: emmelala@hotmail.com joten sinne voit kirjoitella mikäli tahdot. ((:

    Ihanaa kun pistit kommenttia<3

    VastaaPoista