3. syyskuuta 2009

Mulla on enemmän ikävä kuin aiemmin kertaakaan, ja silti nyt on ehkä ollut parempi päivä kuin kertaakaan täällä. Oppii ymmärtämään koko aika lisää ja lisää, vaikka sitten oppitunneilla saakin koko aika huomata ettei ymmärrä yhtään mitään, tosin opettajat selittää mulle jälkikäteen aina kaiken kun näytän varmaan ihan kysymysmerkiltä.

Kuitenkin, miksi tänään on ollut ihan paras päivä!?:
No ainaski siksi, että koulussa päästiin jo tunneille. Aluks Ms. Goodfellow ei tienny minne se laittaisi mut (siis se on meidän opo tai joku en tiiä kuitenki se hoitaa meidän asioita kun ollaan koko aika eksyksissä) ja sitten lähdin toisen opon mukaan ja se yritti ettiä mulle textiles-luokkaa mut missään ei opetettu sitä sillä hetkellä joten se vei mut kuvistunnille. Ei siinä mitään, se oli kivaaaa!! Tehtiin koko tunti jotain semmoisia harjoituksia että yks meni luokan eteen malliks ja sit saatiin erilaisia tehtäviä miten pitää piirtää se, esim. kuulakärkikynällä, kattomatta paperiin, 30 sekunnissa jne. Kun piirsin sen opettajan 30sekunnissa, niin se tahtoi näyttää sen kuvan koko luokalle. Hävetti ja samalla olin tosi mielissäni. En kyllä ymmärtäny mitä se siitä kuvasta sitten puhui, mutta jtn se sanoi että tehkää like that. Koska sotkin paljon niinkun aina piirtäessäni taijotai (eli siis töhrystän paksua viivaa hirveän kasan ja sit se on olevinaan hieno luonnos).

Kuvistunnin jälkeen oli break ja sit löysin Annan aulasta istumasta, sitten juostiin Ms. Goodfellow'n perässä 6th Formin tiloihin ja kyselin minne mä meen ja sitte se sanoi että nyt sulla sit ois tätä textiles. Ok? No, lähdin menemään sinne Melanien kanssa (saksalainen vaihtari), mutta sitte ei se alkanukkaan sillon vielä (10.55 kun break loppu) ja Melanie meni matikantunnille (whaaat miksi??) ja mä eksyilin ja sitten opo sanoi että voin mennä kirjastoon (ja siellä ei päässyt edes galleriaan, vähänkö ärsytti, sit menin sixth formin paikkaan minne ei muut saa tulla niin kirjottaan ja stressaan sitä etten osaa kässää).

No, textilesin piti alkaa 11.30 ja sillon ei näkyny luokan eessä ketään (en tajunnu että ahaa pitää mennä itse luokkaan sisälle, tosin ei sielläkää ketää ollu). Sitten siitä käveli ohi joku mies ja kysy multa are u ok? (täällä mutten koko aika joku on kysymässä oonko okei, tai siis kaikki kysyy kaikilta koko aika niin) ja olin jotain yeeeeeees öö maybe yees ja olin ihan pihalla. Joku nainen (se oli kai toinen kuvisopettaja, siis joka ei opettanu mua) jäi siihen juttelee mun kanssa ja kysy mitä mulla ois ja selitin et textiles mutta en tiedä minne pitää mennä ja siellä luokassa ei oo ketää ja a p u a ja sit se oli ihan että mene luokkaan, se opettaja on siellä, voit kysyä siltä. Ja sit se kaikkea sano että se on tosi okei mennä sinne, sano vaan et excuse me ja sit kysyt, ei se häirii sitä yhtään, no niin mee vaan, kyllä sä uskallat. 8DDD No sit menin ja se opettaja oli tosi kiva ja se sano että joo tunti alkaa vasta 11.30 ja sit se katto kelloo et oho se on jo sen verran. Sitten se hääsi pienemmät oppilaat pois sieltä ja sinne tuli 3 tyttöö mun lisäks, sit vähän myöhässä Melanie.

Joten meitä on kässänryhmässä vaan viisi, niin unelma!! Ihanaa, ei tartte ees pelätä että on surkee kun jos tekee parhaansa ja muutenkin joo niin jotenkin. Sit oli paljon selitystä siitä että kässä on taidetta, sit se opettaja jakoi meille tosi suuret mustakantiset täysin tyhjät paksut kirjat ja sano että tää sit koristellaa kokonaan. I LOVE IT. Siis oikeesti aaaaa jotain niin äää vähänku askartelupäiväkirja!! Kaikki ideat yms. sinne. Tänään sit ei tehty muuta ku harjoteltiin jtn. kirjailutyylejä (ja arvatkaa kuka veti aika tyylillä......) ja sitte lähdettiinki jo pois. Ja juteltiin kaikkea (mä en ymmärtäny mitään) ja se puhu jostain opintoretkistä ja siitä että meidän pitää valokuvata ja piirtää ja lukea lehtiä ja kirjoja ja hakea sitä kautta inspiraatiota ja jos joku vaikka ruokapaketin roska näyttää meistä jotenki kivalta ni ottaa talteen. TÄÄHÄN ON KU MULLE TEHTY, ajattelin. Niin se taitaa ollakin. Ja koko vuosi aikaa, mä ehkä osaan tehdä ittelleni vaikka paidan ku tuun täältä. Miettikää!!

Sitte etittiin taas Ms. Goodfellow ton tunnin jälkeen (no ei saatu tänäänkään meidän timetableja vaikka kaikki muut sai ne jo eilen ja meki jonotettii eilen niitä hakemaan muttei meille tietenkään ollut hmmmm). Ja Anna tuli siinä vastaan ja selitti että se on free now ja sitte mullakaan ei ollut tunteja joten tultiin kotiin. Ja eka matka ku osattiin puhua jotain!! Mä en yleensäkään saa asioita puhutuksi jos kävelen samaan aikaan tai jotain, mutta me puhuttiin Annan kanssa koulusta (ehehee), sen ICT-tunnilla ei oo ketään muuta tyttöö ku se, voi sitä raukkaa. Ja sit selitin sille Suomen koulusta ja se mulle Sveitsin koulusta ja kaikkee muuta. Meillä molemmilla on aivan surkea enkku 8DDD Ihan kivaa.

Sit no tultiin kotiin, söin jotain, Anna lähti Tescoon ja sit se tuli mun kans syömään ja keittiön kaapista kuulu rapinaa (oon varma et se on hiiri) ja Anna kiipes tiskipöydälle ettimään mitä siellä voi olla. Ja sit Madel tuli kotiin ja haettiin Michael ja Kathleen koulusta potkulaudoilla (jeeee!) ja ai että niitten koulupuvut on söpöt! Ja sitten öö öö niin syötiin tossa ja tein yhden videon kans ja kattelin kuvia ja oon jotenki ikävöiny kotiin vaikka samalla on ollu niin paras päivä.

Eilen ilta oli kanssa ihana, Kathleen ja Michael oli jo nukkumassa, Peter on Skotlannissa ja Anna tais kattoo telkkaria. Mä soittelin musiikkihuoneessa ja Madel siivos tai jotain keittiössä. Sit sain tehtyä vihdoin mun laulun valmiiksi jonka siis alotin TK:ssa kesällä. Ja oi siitä tuli kiva, tykkään siitä. Soitin ja lauloin sen Madelille ja se lupas korjata mun enkkuteksteissä semmoset töksähtävät jutut ja sit se kysy voinko joskus soittaa jos se laulaa ja oi niin kivaa. Sit se näytti mulle videoita sen esiintymisistä ja soitti mulle kitaraa ja kaikkea. Oi että niin kivaa.

Sitten. Tänään sain myös valokuvatuksi vähän tätä paikkaa, joten nyt niitä kuvia täältä sisältä kotoa talosta niin.

Eli ensimmäisessä kuvassa tässä, kuten arvata saatatte, on meidän talo:
Sitten on mun ja Annan huone (joo se on sairaan pieni). Mä nukun alasängyssä. Ja sieltä vaan ei saa valosaa kuvaa tai en siis jaksanu yrittää niin joo nojoo...
Sitten Michaelin huone. Voiko olla paljoo mitään sinisempää?? (no Akun huone on aika sininen myös 8D)
No niin, ja arvatkaa mikä huone tämä sitten on!!? Kathleenin, yesyes. Haha aika pinkkiä..??
Madelin ja Peterin huone:
Meidän käytettävissä oleva vessa & kylppäri (kyllä, siellä on poreamme). Tuo ovi menee johonkin komeroon. Ja tuolla ei käy kai kauheesti kukaan muu kun minä ja Anna. Michael ja Kathleen käy pesemässä siellä hampaat. Mutta suihkussaki ne kai käy Peterin ja Madelin suihkussa joka on niitten huoneessa.
Takapihajeejee keittiön ikkunasta kuvattuna koska en saanut takaovea auki itte 8D
Keittiötä. Ja minun välipalaruuat siellä.
Musiikkihuone (missä dataan myös aina). Ja piano<3>
Olkkari. Tekotakka, tyhmännäköstä. Mutta muuten ihan kivaa. Siellä myös syömme sitten jos ei syödä keittiön tasolla jossa yleensä syödään ja johon mahtuu 2 ihmistä kerralla syömään...
Portaat + eteinen sekä yläaula ja ovet Kathleenin, Michaelin sekä mun ja Annan huoneisiin.
PS: jos haluutte nähdä kuvat isompina: klik klik klikatkaa niitä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti