23. syyskuuta 2009

Mun piti tulla tekemaan valokuvausportfoliota tahan koneelle, mutta ehka nyt sitten jumitunkin kirjoittelemaan blogiini. Tosin siis kohta mulla on kolme tuntia valokuvausta ja koska on pimiota niin ei sinne kaikki voi kerralla menna niin sina aikana voin sit tehda tuota. Oon kylla nyt innoissani valokuvauksesta, rakastan tehda tota portfoliota ja eilenki illalla tein sita johonki melkeen kahteentoista yolla, hups. Oon vaan niin innostunu muokkaa kuvia, kirjottamaan niista mun mielipiteita ja analyyseja ja sit viela asettelemaan ne jotenkin kivasti ja POWERPOINT ON IHAN HUIPPU, miks en oo ennen tajunnu sita? Jotenki silla saa asiat niin kivaan jarjestykseen etta oon ihan innoissani siitaki.

Eilen tuntu uskomattomalta koko paivan, oli eka sadepaiva moneen moneen paivaan, siis varmaan pariin viikkoon, ja se teki mun mielen jotenki tosi paljon paremmaksi, semmoseks puhdistuneeks. Koko aika paahan tuli semmosia lauseita kun ennen joskus, etta niista vois syntya vaikka millasia runoja ja tarinoita ja sitten kun paasin koulusta kotiin niin oli vaan pakko paasta kirjottamaan ja sitten kirjotin. Kopioisin sen tahan mutta koska se laittaa rivinvaihdokset ihan vammasesti niin en jaksa. Sitten viela kaansin sen koko tekstin englanniksi etta pystyisin nayttamaan sen jollekin taalla, vahan olin ylpea itsestani vaikka tiedan etta siina kaannoksessa on sairaasti virheilta. Mun korviin se silti kuulosti aika mahtavalta kun itse olin sen tehnyt! Tai siis olin vaan niin ylpea itsestani, koskaan kirjottanu mitaan "kaunokirjallisuutta" tai proosaa tai semmosta englanniks.

Sitten eilen kirkolla myos kavin ja Emmaa en talla kertaasiella nahnyt, mutta juttelin Debbien ja Katen kanssa ja sit ihan tosi moni muuki ihminen tuli mulle jutteleen. Ja sitte oli semmonen rinkijuttu etta seisottii kaikki piirissa ja sit jokanen kerto jonkun hyvan asian mika tassa lahiaikoina on tapahtunu ja miten Jumala on johdattanu ja olin VAHAN apua ja tokavikana vasta sanoin ja hui se oli kauheen pelottavaa koska aluks en ees ymmartany et mita siina siis pitikaan puhua ja hui. Mut no sitten kun James (nuoriso-ohjaaja) puhui sen puheenvuoroa ni se kerto kuinka olin loytany tieni tonne seurakuntaan et ku olin vaan menny koputtaa ja sanonu etta tartten seurakunnan ja olen Iines Suomesta ja opiskelen taalla. :D Ja se oli kiva et se sanoi sen ja kaikki katto niin ymmartavasti ku sanoin et mua pelottaa puhuu englanniks niin suurelle porukalle ja no okei pelottais suomeksiki ehka. Mutta silti, sitten kerroin just tuosta et miten olin jotenki loytany itseni ja tapani olla Jumalaan yhteydessa kun olin onnistunut taas tekemaan taidetta omalla tavallani ja oppinu tuntemaan niin hyvia ku huonojaki tunteita uudestaan sillai vahvasti, koska ma tunnen kaikki tunteet sairaan vahvasti ja taalla kaikki on ollu vahan semmosta pintaliitoa, vailla tunteita. Vaikka siis onki ollu kivaa ja kaikkee. Nyt tuntuu taas multa.

Sit ku oli sita hengailuaikaa siina lopussa niin yks tytto tuli juttelee mulle, en kylla muista sen nimea kun kaikki sanoo nimensa aina niin nopeesti ja sitten ne kaikki nimet on mulle iha outoja, mutta se oli tosi kiva, se kyseli kaikkee ja oli ihan wooow ku sanoin et opiskelen kolmee kielta eli ruotsi, enkku ja suomi ja et suomi on mun first language ja mun enkuntaidothan se voiki nahda ja sit et no ruotsia en puhu kovin hyvin. Sit se hehkutti kaikille et taa tytto osaa kolmee kielta miettikaa. 8D Taalla ne sit lukee yleensa kai just vaan yhta toista kielta, silla tytolla oli ranska. Ja se sano et vaikka se on silla sama ku mulla enkku ni se ei osaa sita yhtaa niin hyvin ku ma enkkuu. Tosin englanti nyt taitaa olla vahan helpompi kieli mutta silti.

Kirjotin myos Senitalle eilen kirjeen, NORJAKSI! Vahan siistia! Tai siis kun se oli joskus niin sairaan innostunut siita etta osasin jotain norjaksi tai tiesin jotain ni sit aattelin etta kielioppi on varmaan vahan samaa kun ruotsissa ja sit katon vaan nettisanakirjasta sanoja jos en niita tieda tai osaa paatella (eli melkein kaikki muut sanat kuin jeg ja og 8D). Ja sit annoin sen sille ja oi oli kylla kirjottamisen arvosta, se ilahtu siita hirveesti ja tanaan viela sano miten sopoo oli et kirjotin sen ja et se oli tosi hyvaa norjaa ja se ymmars kaiken mita siina oli. Vahan siistia!! Ehka se kielioppi sit on oikeasti jotakuinki samaa kui ruotsissa. Sit kaikki siina ymparilla oli sillai etta mitaaa norjaa saadaankokattoo ja sit kaikki yritti kaantaa sita tekstia englanniks mutta ainoat sanat mita ne tajus oli just joku sommer ja hei.

Tavallaan yksi syy miksi kirjoitin tuon oli se kun Senitan pitaa lahtea maanantaina takas Norjaan ja se ei tuu takas enaa. Niin vammasta, se on ihan alyttoman ihana ja kiva ja jotenki en tieda. En yhtaan haluis et se lahtee, oisin voinu pitaa mun ruotsinki jossakin kunnossa juttelemalla sen kanssa valilla ruotsinorjaksi tai kirjottamalla kirjeita esim. tai jotai. En oo ihan varma miksi se lahtee, mutta kai silla oli Norjassa joku sekaannus koulun kanssa ja sit taalla koulussa ei saa olla vaan puolta vuotta ja en tieda. Mutta harmittaa joka tapauksessa, ei se kai ittekaa haluis lahtee. Voisin vaan halata sita tyttoa, se on niin kultanen ja jaksaa aina tsempata mua kuvistunneilla kun menetan uskon itseeni. Ja sen hymy valaisee niin suuren alan etten ehka toista semmosta hymyilijaa tieda! Aw. Harmittaa oikeesti etta Senita lahtee, tulee satakertaa tylsemmat kuvistunnit. Ja muutenki, se on semmonen ihminen joka oikeesti tajuaa asioista jotai ja jolle vois purkautua jos ei ole ketaa muuta.

Apua jos nyt leikkisin ahkeraa koululaista ja vaikkapa tekisin tuota mun portfoliota. Saattaa olla etta nama mun tekstit tanne blogiin muuttuu vaan kerta kerralta tylsemmiksi kun joka viikko ja paiva tapahtuu tavallaan samat asiat ja joo en tieda. Ne keta kiinnostaa niin voi lukea silti 8D En ehka vaan meinaa jaksaa kirjottaa ihan niin paljoa (eli siis joka paiva jotain romaania), mutta kylla mina teidat muistan.

PS: saa lahettaa lakrisaleja osoitteeseen
Iines Neittamo
53 Courtney Road Kingswood
Bristol
Avon BS15 9RN
UK

ja okei saa muutaki postii lahettaa jos haluu

1 kommentti:

  1. Voi Iines kun hauska lukea sun elämästä siellä kaukana. Mulla ihan väsy olo kun työpäivä oli niin vaikuttava. Sun tekstit on myös vaikuttavia!!! Nyt ajelen kotiin ja suihkuun. Paljon halausta...äiti

    VastaaPoista