14. syyskuuta 2009



Tänään on oikeastaan ollut jollakin tavalla kiva päivä. En kyllä osaa sanoa millä tavalla, mutta on silti. Ainakin oli kivaa valokuvaustunnilla ottaa Melanien kanssa kuvia, se saa paremmalle tuulelle aina kun pääsee vaan kuvaamaan. Vaikka enpä minäkään taas mitään kovinkaan upeita ideoita osannu toteuttaa, mutta silti. Maalattiin valolla. Ja painettiin invavessassa jotain reset-nappulaa kun aateltiin et valot menis siitä kiinni mut hups sit siihen sytty punanen valo ja se piippas ja juostiin karkuun sieltä. Lopulta vessa oli ainoa paikka jossa oli tarpeeks pimeää kuvata.

Kässä oli kanssa ihan kivaa, se on aina aika samanlaista. Enkä ainakaan vielä ole siellä mitenkään joutunut tuntemaan itseäni huonommaksi kun muut, osa siitä porukasta siellä sählää paljon enemmän kuin minä. Se on ihan hyvä niin ei tartte tuntea mitään alemmuudentunteita.

Sitten istuin pari tuntia koulussa koneella vaihtarifoorumia selaillen, koska en saa tulla ennen kolmea kotiin. Tosi paljon tapasinkin joo ihmisiä ja kaikkea (siis se on se syy miks meidän pitää olla koululla?) kun vaan siellä datailin, mutta mitä muutakaan siellä vois tehdä? Kun kaikki on tunneilla tai kotona. Siksi se onkin ihan järjetöntä olla siellä.

Tulin kotiin ja Madel oli yksin kotona, Peter käveli mua vastaan kahden potkulaudan kanssa, eli se oli menossa hakemaan Kahtleenia ja Michaelia koulusta. Kävin ylhäällä ja menin alas sitten istumaan keittiöön ja syömään kääretorttua ja juomaan appelsiinimehua ja juttelemaan Madelin kanssa. Se jutteli kaikkea siinä, se oli ihan ihmeellistä, se kerto mulle jostakin Pyhä Henki -jutusta, siis en ole varma mistä. Se selitti jotain että sen yksi siskoista on kuollut (Madelilla on kuulemma 5 siskoa ja 5 veljeä) ja että sen sisko ei edes puhu englantia, mutta että kaikkihan me tuonpuoleisessa puhutaan samaa kieltä ja se oli saanut jonkun näyn / jotenkin vaan tajunnut, että sen sisko on sen kanssa ja koko aika läsnä. Se oli jotenkin niin ihana kun se selitti siitä. Ja sitten se sanoi nähneensä myös sen isovanhemmat tuolla ulkona pihalla vaikka ne on kuolleet. Jotenkin mä pystyin yhtäkkiä nähdä Madelin silmillä sen saman.

Ennen kun se alkoi puhua tuosta se vaan kysyi että uskonhan mäkin Henkeen ja sanoin että joo kyllä mä uskon. Ja sitten se kertoi. Sitten tämä perhe on lähdössä kuulemma Floridaan viikoks ens kuussa ja me mennään Jackien luokse asumaan siksi aikaa. Kai se on ihan okei, tuntuu kyllä aika tyhmältä. Madel sanoi ettei se itte niin välitä tollasista lomista mut et lapsille se on kiva. Oispa mulla siihen mennessä joku kaveri kenen luona voisin asua mieluummin. En oo varma muistanko oikein että Hannah ja Juliana asuu Jackien luona. Tai sit ne ei asu enää, en ole varma.

Sit se kysyi matkaileeko meidän perhe paljon ja sanoin et no ulkomailla käydään ehkä joskus kerran vuodessa tai jotain ni se oli ihan että NIINKÖ HARVOIN ja sano et ne käy joku 6-8 kertaa vuodessa ulkomailla. Oho! Sit se sano että ne on menossa huhtikuussa Filippiineille. Ja sit se kysy haluunko tulla mukaan!! Olin vaan ihan et wooooow ja et jos vaan mulla ois rahaa ni totta kai tulisin ja oon tosi interested in ja kaikkea ja se oli ihan innoissaan et kysy sun vanhemmilta saatko lähteä ja Peter ottaa mulle selville että paljon se maksaa suunnilleen. Joten: ÄITI PLIIS SAANKO MENNÄ, ei vaan siis no en ees pidä kovin realistisena tuota et välttämättä lähtisin, MUTTA: se ei tule maksamaan ehkä niin paljon kuin luulisi, melkein pelkät lennot varmaan uskoisin koska varmaan asutaan Madelin sukulaisten luona siellä ja sillain. Mut siis niin en tosiaan tiedä ja musta tuntuu tyhmältä vähän miettiä tällasta koska tämä koko vaihtarivuosi maksoi jo niin paljon ja muutenkin. MUTTA SILTI. FILIPPIINIT KELATKAA!

Sitten Madel oli ihan innoissaan et se haluaa mut mukaan sinne ja sanoin et no ei se oikeesti varmaan oo kovin mahdollista mut et voin yrittää (pitää alkaa säästää rahaa, ehkä, toisaalta ei oo kivaa elää vaihtarivuottaa sillai et säästää koko aika rahaa johonki toiseen matkaan?? mutta ku oikeasti ois maailman siisteintä, miettikää nyt) päästä sinne. Ja sit se rupes että nii meidänhän piti myös sitä levyä äänittää et katotaan täs joku ilta ja oi se on niin kiva kyllä. Tuun sen kanssa nyt jotenkin tosi hyvin juttuun. Ja musta on kiva et vaikka en kovin perfect tässä kielessä olekaan (YET!) niin silti se puhuu mulle ku ihmiselle asioita (haahaa) ja sillain jaksaa selittää ja uskoutuaki asioista (no ku miettii vaik tota pyhähenkijuttuamikäoli niin no en minä ainaskaan tuommosta selittäis jokaselle vastaantulijalle).

Kathleenilla on tosiaa tänään synttärit. Oikeasti sitä lahjojen ja kaiken pinkin määrää! Niin crazy! Kun tulin koulusta ni Kathleen tuli ihan ilosena vaan halaamaan mua ja sanomaan kiitos lahjasta. Sit se sai jotain helmiä joltakin lahjaksi ja se teki mulle semmosen ihanan mauttoman korun mun kännykkään, oi se on ihana. Sitten tuossa vietin aikaa Kathleenin ja Michaelin kanssa. Ja kohta uskoisin toivoisin on dinner.

Menen huomenna sinne nuorteniltaan Emman kanssa ja sitten niin mulla on huomenna synttäritki. Jännää! Tai siis jotenki en tiedä, koskaan ollu tällasta tilannetta, tosin täällä niitä tilanteita tulee alituiseen vastaan mitä ei oo koskaan ennen ollut. Mutta silti. Madel sano että sillä on joku special surprise mulle huomenna ja Emma sano et se aikoo ostaa mulle lahjan. VOI APUA ihan hulluu. Paras lahja mulle on se et pääsen sinne nuorteniltaan. Ehdottomasti!

Kävin hakemassa kameran latauspiuhan alhaalta ja oho, Ernie (jonka siis oon aiemmin kirjottanut Arnie hehe) tuli takas! KIVAAAA, tykkään siitä. Mut mitää mä luulin että se matkasi jo kohti Filippiinejä? Ehkä se sit kävi vaan Lontoossa. 8D

Ja hei ÄIDILLE:
koitit soittaa mulle, en kuullu kun puhelin oli yläkerrassa ja mä alhaalla touhuilemassa noiden lasten kanssa. Mulla ei oo tällä hetkellä kredittejä (credittejä??) soittaa takas päin (eli siis on too expensive soittaa suomeen koska mulla ei oo puhelimessa tarpeeksi rahaa) joten soittele mulle päin jos näet tän tässä joskus. En oo lukenut sitä Tiikerin lapsi -kirjaa. Voin kyllä ehkä soitellakin (tai pistää viestiä) takasin päin sitten kun vaan saan rahaa puhelimeeni enemmän. Pitäis oikeasti hommaa joku Skype tai muu millä voi ihan puhua, koska mulle soittaminen on ainaski aivan liian kallista. Ja sun paketti tuli perille, se missä oli otsalamput ym. Kiitos siitä.

ps: tähän merkintään liitetty kuva oli "epäonnistunut testikuva" mutta siinä on jotain mistä kovastipaljon tykkään (mallina toimi siis melanie).

--

Haluisin vaan tietää miksi matkustamisen pitää olla niin kallista? 8(( Mulla on nyt kolme matkaa jotka haluun tehdä. Okei, eka ei ole kallis: tahdon Bristol centreen. Ja pääsen sinne perjantaina! Se maksaa kuulemma 4£ mennä sinne eli ei kovin paljoo. Ja sen reissun jälkeen alan olla TODELLA säästäväinen. Koska tahdon Lontooseen sinne discovery tour -juttuun. Alun perin aattelin että joo minähän en niihin lähde kun ne on sairaan kalliita (toiki maksaa 187£ mut siihen sisältyyki sit ihan kaikki hotellit, ruuat jne. ainaskin mun uskoakseni tietääkseni). Ja aattelin et jos johonki lähden ni en AINASKAAN Lontooseen ku sinne pääsen muutenkin, että meen mieluummin visitoimaan Irlantiin tai Skotlantiin. Mutta Ireland ja Skotland saa nyt ehkäpä jäädä (aaaa irlanti aaaaa) KOSKA Irlanninvaihtareilla on sama tuo matka kun meillä! Eli siis me voidaan Rosan kanssa mennä sinne, maailman parasta jos voitaisiin nukkua samassa huoneessa hotellista esim. Oikeasti jotain niin unelmaa!!!! Uskon et sit se ei enää häiritsis sillain kun jos tuo matka oisi nyt niin no way! Mutta siis no niin kun se on vasta ihan lokakuun lopussa niin kerkeää tottumaan kieleen ja kaikkeen vielä tosi monta kertaa paremmin kuin mitä nyt on tottunut. Niin en ole nostanu vielä yhtään rahaa ja niitä entisiäkin on vielä montamonta kymppiä jäljellä. Ainoa mitä sallin itseni ostaa on lounasta koulusta sekä housut Bristol centrestä jos löydän koska niitä todella tartten. EI MITÄÄN MUUTA IINES MUISTA SE. Sitten kun jos mulla on noin 200euroa käytössä kuussa niin anteeksi nyt äiti mutta tässä kuussa se taitaa mennä kokonaan ja ensi kuussa ehkä myös. Mutta jos oon tosi säästäväinen nyt pari kuukautta niin todellakin voin päästä sinne Lontooseen ja nähdä Rosan. Tahdontahdontahdon.

Tiedän et noiden discovery tourien tarkotus ei varmaan oo se että jee menen sinne puhumaan suomea vaan se että tutustuu kansainvälisesti kaikkiin muihin vaihtareihin ja sillai mutta koska ihan sama, mä maksan siitä et pääsen Lontooseen ja näen Rosan. Tietysti tässä nousee esille kysymys et miks ei vaan joku aika tavata Rosan kanssa kun se voisi tulla paljon halvemmaksi, mutta kun Rosa ei pääsekään lähtemään tuolta ilman jotain valvojaa ja tässä on kaikki järjestetty.

Eli siis, kyseinen matka oisi 26th-29th October. Maanantaista torstaihin, hupsistakeikkaa, mut tuossa sanotaa et tuon takii voi saada koulusta lomaa jos tekee tehtävii kotona ja no öö mun tehtävät? Valokuvaa sitä ja tätä (eli luultavasti saan kuvata Lontoota kun toi mun poissaolon syy on tollanen) ja sit varmaan pitää askarrella kotona kässää varten ja no musiikkia varten saan varmaan jotain ylitylsää analysointitehtävää taas mut ihan sama. Tahdon tuonne tahdon tahdon tahdon! Rosa aaaaa.

Päivän varmaan paras juttu oli taas puhelu Rosalta. Onks mulla siltikin tärkeysjärjestys jotenkin vähän väärin päin? Että ne parhaat asiat on soitot suomalalaiselta siskolta. Ei voi mitään, se on jotain rakkainta. Aaaaaw tahdon jutella sen kanssa kaikki ne hotelliyöt ja päivisin sekoilla taas vaihteeks. No on se sitten vaihteeks.

Oon ollut täällä kaks viikkoa ja vähän päälle. Se tuntuu oikeesti ikuisuudelta ja samaan aikaan siltä että enhän mä ees vielä taida olla täällä. Oudottaa. Rakastan elämää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti