16. syyskuuta 2009

Voin sanoa että mua ärsyttää paljolti vähän kaikki nyt. Ehkä se voi olla ihan hyvä merkki siitä että minähän elän ja opin koko aika lisää elämään täällä, mutta se ei oo yhtään kiva silti. Yritän ajatella kaikkia kivoja asioita täällä, sitä että mulla on jo joku kaveri ja että siivosin eilen illalla mun huoneen eikä nyt tartte siivota, että voin tehdä koko illan mitä vaan kun en ole sopinut mitään vielä, että mulla on ihana host-family, että on löytänyt seurakunnan.. Emmätiedä, silti. Joskus on vaan semmosia päiviä kun kaikki ärsyttää. Äskön vaihdoin noin 8 kertaa vaatteet koska vaan turhauduin siihen miltä näytin, suutuin ja ärsyynnyin sata kertaa pahemmin joka kerta kun katsoin peiliin, täällä on sairaan kuuma ja sanotaanko että se ei kamalasti tuo hehkeyttä mun ulkonäkööni. Saattoi tuo ärsytys johtua siitäkin etten ole kerinnyt syömään vielä mitään, oon kyllä kohta menossa syömään jotai välipalaa. Ja saattaa tuo ärsytys johtua siitäkin että inhoan Ms. Goodfellow'ta ja siitä että vaikka osasinkin sen ihmenaisen jonka nimeä en muista musiikintunnilla tänään kirjoittaa nuotit korvakuulolta paperille ja se jopa sanoi mulle kerran excellent niin mua ärsytti se sairaasti. Ja nauroin silti siellä tunnilla sairaasti, koska se nainen sanoi koko aika "here we go" aivan sairaalla äänenpainolla ja äänellä nyt muutenkin, revettiin joka kerta Melanien kanssa sille oikeasti. Ja meillä oli ihan kivaa kun soitettiin jotain ihme klassista sävellystä pianolla yhdessä niin että Melanie soitti niitä bassojuttuja ja minä melodiaa. Positiivista oli kai se että tänään en tahtonut rynnätä musiikintunnilta pois vaan oisin voinut jäädä transponoimaan Edelwisea klarinetille vaikka vielä vähäksi aikaa. Melanie osaa yleensä aina kyllä piristää mua jotenkin, tai kuka vaan joka huomio mut oikeastaan. Tosin tänään naurettiin ja riideltiin Melanien kanssa oliko yksi sointu C#/E vaiko A7 (arvatkaa kumpi oli oikeessa, haha ette arvaakkaan!).

Kuvistunti oli kai ihan okei, jotenkin on helpompaa kun se ihme mies opettaa meitä vaikka se onki sairaan tiukka ja huutaa koko ajan, mutta silti, vaikka pitääkin piirtää vähän paineen alla niin Miss Nash taas on niin kiva että haluaiski oikeasti piirtää jotain hyvää mutta koska en osaa niin mua suututtaa hirveesti. Piirsin tänään kerran yhden tytön jota en ees tuntenu mutta ku piti piirtää vastapäätä itseä istuva. Se onnistu ihan hyvin, tosin se oliki vain semmoinen 5 minuutin harjoitus. Sitten oltii pareittain, sain olla Senitan pari. Aika pahasti feidattiin Hannah mutta ku en oisi sillai ees tahtonut olla se kanssa, se on toisinaan vähän outo ja Natalia just eilen tosiaan puhui siitä kuinka se vaan haukkuu Melanieta koko aika. Uskon et Senita tiesi saman (siis Senita ja Melanie asuu yhdessä) ja siksi se halusi olla mun pari. Mutta ei Hannah suuttuneelta näyttäny sen enempää kun yleensä. Piti piirtää ensin pelkillä sillain viivoilla kuva toisesta, sitten viivoilla ja varjoilla ja sitten vika pelkillä varjoilla. Mun yksikään kuva ei onnistunut millään muotoa, ne oli aivan sairaan rumia kaikki ja mua oikeesti hävetti. Oikeesti alkaa hävettää kun piirtää toisesta kuvaa ja sitten siitä tulee sairaan ruma ja yrittää olla sillain että joo no anteeks, et sä oikeesti siis tolta mun mielestä näytä. Tosi kiva. Tosin Senita kehui niitä mun kuvia. Ja mä ihastuin niihin sen musta piirtämiin kuviin, varsinkin siihen vikaan, oisin niin halunnut sen itselleni mutten viittiny kysyä. Se oli aivan ihana semmoinen unimainen oi että. Musta oli kiva olla Senitan kanssa, se on muutenki ihana. Se aina hymyilee mulle ihan aina kun näkee mut, sen koko kasvot syttyy loistamaan sillain. Ja sit tänäänkin kun sanoin että apua olen tosi huono piirtämään kasvoja niin se sanoi että yritä ja hymyili ja aa se äänensävy miten se sen sanoi! Ihana. Ja sitten kun olin ihan hukassa niitten kasvojen kanssa niin se sanoi että kannattaa ottaa tää lyijäri kun tää on haaleempi, sit hahmottele tällä ja sit no se hahmotteli mulle ja sit se sanoi että no ota nyt tää tummempi ja siihen päälle piirrä. Tosin en millään muotoa onnistunut ja hävetti sairaasti ne kuvat mitkä piirsin mutta silti. Sit vielä Melanie kärkky mun luonnosvihkoa koko päivän ja vaati saada nähdä ne kuvat jotka piirsin Senitasta ja Senita vielä yllytti siinä vieressä että joo ne on aivan loistavia vaikka se tietää yhtä hyvin kuin minä että ei todellakaan ole.

Valokuvaus oli kivaa, Miss Nash on niin ihana opettaja oikeasti, se saa aina päivän piristymään jollain tavalla vaikka turhautuisinkin sen tunnilla ja haluisin saada kunnon itkukohtauksen että pääsisin siitä tunteesta eroon ja juosta pois. Silti se on semmoinen ihana. On täällä kaikki opettajat jollaki tavalla aika mukavia (ainaski melkein kaikki paitsi se herewego-tyyppi ja ms. goodfwellow) mutta se on sillai oikeasti mukava. Se saa kurin luokkaan, se on nuori ja näyttää hipiltä aina toisinaan, se heittää läppää kaikille ja tietää mistä puhuu ja sillä on oikeesti suuri kiinnostus siihen mitä se opettaa. Ja se on kaikille oppilaille tosi tasapuolinen! (ihan sairaan monet opettajat täällä ei oo) Ja tosiaan, ens viikolla päästään pimiöön!! Kivakivaiva. Ja sitten tänään tehtiin PowerPointilla jotain juttuja ja sain tehtyä sitä, sit mun piti kolmesta mun valitsemasta kuvasta (omaottamista) jotka olin valinnut mun suosikeiksi niin kirjottaa miksi tykkäsin niistä. Sit Miss Nash kyseli tosi sillai kohteliaasti et miten sun englanninkirjotus että tarviitko apua ja sanoin et uskon et se on vähän parempi ku puhe et voin yrittää ja katon sit sanakirjasta ja muutenkin ja sit se sanoi että se voi kyllä auttaa mut sanoin että yritän eka itte (olipa kaiken lisäks tosi vaikea homma...). Olin saanu kirjotettua yhteen kuvaan ehkä että "I like this picture very much because" ja sit se olikin yhtäkkiä mun selän takana ja olin ihan et no et kyllä kato vielä ja se oli ihan että ei ku näytä nyt ja se oli kai nähny juuri tuon verran sitä tekstiä ja se oli ihan että loistavaa loistavaa tosi hyvin jatka samaan malliin (meinasin revetä siinä vaiheessa 8D) ja sitten sanoin että joo älä kato näytän nämä sitten kun oon valmis. Mutta se on tosi kiva. Piristyin sen tunnilla ihan tosi paljon, tuli taas semmonen olo että on mullaki asioita missä oon hyvä.

Musiikintunti nyt sitten oli mitä oli, kuitenkin kaikkia sointuja piti tunnistaa nuoteista, se on aina ihan kivaa koska pärjään siinä ihan hyvin ja osaan semmosia juttuja päätellä. Ja sitten saatiin soittaa syntikalla tosiaan Melanien kanssa yhdessä ja saatiin melkein se biisi soitettua (tosin musta tuntuu että se on vaan jonkun klassisen teoksen osa mut silti) ja sitten se naisopettaja vaihtui ja se soitti pianolla jotain melodiaa ja meidän piti jatkaa sitä nuoteille siitä sen mukaan mitä se soitti ja se oli sairaan vaikeaa tavallaa, sain kuitenkin molemmilla kerroilla tehtyä sen ihan itte ja en ees vikana. Olin aika ihmeissäni koska mulla ei tosiaankaan siis ollut hajua mitä tein. Ja repeiltiin aika pahasti Melanien kanssa sille opettajalle, se on vaan niin karikatyyri semmosesta opettajasta. Ja se kun se koko aika hoki sitä here we go, meni hermot ja samalla toivoi että se sanois sitä uudestaan koska se oli niin hauskaa (halvat huvit, mutta--).

Sitten musantunnin jälkeen piti mennä vielä meidän, mun, Melanien ja Annan, juttelemaan Ms. Goodfellow'lle (onnenpäivä) ja se sano että Mr. Klark (musanopettaja) oli sanonu että se ei tajua miks oon valinnu musiikin. Loukkaannuin siitä aika pahasti, tai siis koska tuo oli oikeastaan tarkoitettu että joo, sinä et oo tarpeeksi hyvä musiikissa ja nähtävästi sinua ei kiinnostakaan (myönnän että varmaan vaikutan siltä, mutta oikeesti en tee paljon mitään siks etten ymmärrä englanniks tehtävänantoja ja sitten ne on aika vaikeita ne musiikkijutut ja joka ikinen termi on toki englanniks, eiku ainiin on tietty jotku italiaks, mutta siis silti). Ms. Goodfellow sanoi että saan ottaa kyllä musan pois ihan ilman mitään sen kummempaa perustetta, että kolme ainetta riittää mulle oikein hyvin. Ja varmaan teenkin niin, mutta siis mennään puhumaan Mr. Klarkin kanssa perjantaina silti. Ihan hyvä vaan, koska jos nyt vaan lopettaisin ton musiikin, niin se jäisi häiritsemään mua tosi paljon. Joten mennään puhumaan sitten perjantaina (tosin haluisin puhua ihan mr. klarkin kanssa kahdestaa, se on kuitenki aika symppis) ja sit no en tiedä, jos mahdollisuus tulee niin esim. soitan pianoa Mr. Klarkille, se on pyytäny et soittasin mut ei oo antanu toistaseks oikeen mahdollisuutta siihen, ja sit no menen musatunneille vielä jos se tilanne nyt menee niin et voin vielä mennä ja sitten jos se ei yhtään helpotu tuosta niin lopetan musiikin. Tuleepa lusmuvuosi, pelkkiä visuaalisia taiteita. Valokuvaus ja kässä on mun ehdottomat suosikit tällä hetkellä!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti