1. lokakuuta 2009

Aw aw aw ILOISUUS!

Menin kirkolle puoli kuudeksi sitten ja odottelin hetken ja sitten Emma jo tulikin ja kysyi että haluunko mennä leffaan vai sen luokse kattoo jotain leffaa. Luulin että Debbie ja ehkä Katiekin oli tulossa ja mentäis ihan leffaan, mutta oikeestaan tuntui mieluisammalle mennä Emman luo ja rauhassa vaan olla ja leffateatterille ois kuulemma pitäny kävellä aika pitkä matka joten joo, sitten mentiin Emmalle. Tai käytiin eka ostamassa leffa, katottiin semmoinen kuin "7 pounds" ja uskon että pidin siitä mutta tekstitykset oli niin tyhmät etten saanu oikein mitään selvää ja tahdon kattoa sen vielä joskus uudelleen.

Mutta nii, oli aika jännä mennä Emmalle, koska mun mielestä on muutenki aina jännä mennä uusien kavereiden kotiin kylään kun tapaa niitten vanhemmat ja mahdolliset sisarukset ja muutenki siis sillain niin kun ei aina oikeen tiiä miten olla. Mutta oli silti kiva mennä sinne kylään, ehdottomasti! Sitten mentiin ja siellä oli Emman äiti&isä sekä sitten sen äidin kummipoika, ne katteli telkkaria ja moikkasin niitä sitten vain siinä. Ja sitten mentiin Emman huoneeseen ja se innokkaana esitteli mulle varmaan jokaisen esineen sieltä sen huoneesta. Ja myös katselin sen kaikkia sketch bookkeja ja oi että oli mielenkiintoista, se on tosi hyvä piirtämään ja se tyyli millä ne oli tehty, kaikki koristeltu ja kaikella oli joku tarkoitus, jotenkin niin aw! En oikeen osannu sanoa kuinka paljon niistä pidin, sanoin vaan jotain että "this is very beautiful" ja muuta yhtä tyhmää, toivottavasti se silti tajusi että oikeesti tykkäsin niistä. En oo kovin hyvä kehumaan vaikka haluisinkin.

Sitten Emma yritti myös opettaa mulle vähän kiinaa, sehän siis itte on ihan hulluna siihen ja opiskelee sitä kai kolmatta vuotta. Se sano että oon tosi hyvä ääntämään 8D Mutta oli vähän vaikea välillä sillain tajuta kun se selitti jotain kielioppiasioita (joo öö niin??) ja englanniksi ja ois melkein sama että se ois selittäny ne kiinaksi. Mutta ei se mitään, oli kivaa että oli ees jotain puhuttavaa. Samalla kun se esitteli sen koko huoneen, se esitteli koko talon. Se oli niin englantilainen!! Paljon englantilaisempi kuin tää talo missä asun jos niin nyt voi verrata ja sanoa. Ehdottomasti ihanin paikka siellä oli niiden joku kellari tms. joka ei kyllä ollu mitenkään muiden huoneiden alapuolella mutta keittiöstä pääsi sinne ja siellä oli kylmä ja se oli kokonaan turkoosi ja kaikkia kasveja siellä paljon! Oi että! Ja tuoksui maanalle. Ja puutarha oli kans kiva, niin karu ja samalla niin täynnä kaikkea niinkun kaikki puutarhat täällä.

Sitten Emma antoi mulle pöllön! Oi aw se on söpö. Kun se keräilee oikeesti vähän KAIKKEA esim. siis oikeasti ihan hirveästi kaikkea sen huone täynnä (ihanku mun hahaa! siis suomessa) ja se vaan sano mullekin että joo se tykkää keräillä kaikkee. Sitte sillä on ihan hirveä Nalle Puh -kokoelma. Itte en tuosta nallepuhista niin kauheesti välitä mutta oli se aika söpöö. Kaikkia mukeja ja kuppeja ja leffoja ja kirjoja ja pehmoleluja, of course. Sit se esitteli mulle niitä kaikkia. Ja sit se sano että "tästä tykkään tosi paljon, sä saat sen" ja se oli just se pöllö. Ja se EI ole se niistä piirretyistä missä Nalle Puh on kirkkaankeltainen, vaan se on semmoinen kun niissä alkuperäisissä oli, semmonen ihana. Tulin tosi iloiseksi ja aw olin ihan että mitä no et sä tätä mulle voi antaa mutta se anto sen mulle silti. "joo tää on ollu mulla since i was seven mut se on nyt sun". EI NOIN VOI TEHDÄ! Mutta silti, ihana.

Katottiin sitten leffaa siinä ja koin uuden makuelämyksen: toffeepopcornit. En ollu oikeesti koskaan ennen maistanu niitä. Mutta ne oli ihan hyviä. Varmaan sata kertaa epäterveellisempiä ku ne tavalliset. Ja tietysti ne ostettiin valmiissa pussissa, mä en voi käsittää! Itte ainaski ostaisin mikropopcorneja ja näkisin sen vaivan että tekisin ne itte. :D Ehkä se on täällä vaan vähän tuntematon käsite?? Mene ja tiedä. Ja oli muuten outoa olla kengät jalassa sisällä, siis kun täällä kotona en ikinä oo eikä kukaan muukaan tästä perheestä oo paitsi Madelilla on jotku eri kengät sisällä ku ulkona. Siis joo kyllä minä tiedän että se on englantilainen tapa olla kengät jalassa sisällä mutta musta tuntuu paljon mukavammalta jos otan kengät pois! Sitä paitsi mitä iloa on kokolattiamatoista jos on kengät jalassa???

Sitten kun leffa oli vielä vähän kesken niin Emman kiinanopettaja tuli sinne, se kyllä sanoki että joo sillä on kiinantunti tänään mut en tajunnu että se opettaja tulee niille kotiin sinne! Sit Emma oli kauhean pahoillaa et sen pitäis keskeyttää se leffa ja muutenki ja sanoin että joo totta kai se on okei ja mä voin lähtee tästä kotiin vaikka se kyllä kysy et haluunko jäädä mut sanoin että no en ehkä voi kun sitten menis niin myöhään. Sitten se lähti vielä saattamaan mua vaikka uskon että oisin kyllä osannu sieltä pois itsekin. Se sano että se ei halua että meen yksin kun siinä on yksi vähän pimeämpi kohta siinä matkalla. Ihana kun se noin pitää huolta! Sitten se pyysi että meen niille huomennaki kylään, joten meen suoraan koulusta kolmen jälkeen niille ja se lupas laittaa mulle kasvisdinnerin. Oikeasti, se on niin ihana! Oon ihan sairaan iloinen että mulla on joku kenen kanssa olla! Ja niin kiva jotenkin että se pyysi mut niille kylään uudelleen. Sanoin sille että se on mulle tosi tärkeetä ja oon tosi iloinen siitä ja että kun en täällä tee oikein muuta ku oon kotona paljon koska ei oo kavereita vielä ja se sano että no ei silläkään kauheesti oo kavereita ja seki on paljon vaan kotona. Jotenkin tuntuu täydelliseltä. Semmoinen ihminen jossa on jotenkin samaa kun mussa. Sitten nähdään kirkollakin vielä aina ja niin oi jotenkin aw. Oon iloinen!

Joten: huomista odotellessa! Ja oi niin sain vielä Rebeccalta kirjeen, kiitos. Sekin teki onnelliseksi, pitää lukea se kohta. Tuntuu kivalta taas. Kiva olla täällä. Ja ootan paljon sitä että pääsen jouluna kotiin ja sitä että aika täällä kuluu ja opin lisää elämään ja lisää tätä kieltä. HALU OPPIA OIKEESTI!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti