18. lokakuuta 2009

Iloisuus yllätti! Oikeasti, olin tänään väsynyt ja masentunut ja mun maha oli kipeä ja mua oksetti. Tosi kiva lähteä sitten keskustaan sillai aaaaaaa masentaa, mutta kun halusin sinne sittenkin. En jaksanut käydä aamulla suihkussa, ja se nyt on todettu jo montamonta kertaa että minun pitäisi käydä joka aamu suihkussa tai vihaan koko päivän ulkonäköäni enkä herää missään vaiheessa ihan täysin kunnolla (tai sillai pikkuhiljaa mutta siihen meneeki sit koko päivä).

Lähdin keskustaan, mun piti mennä Madelin kyydillä mutta ne lähtiki sitte tunnin aiemmin ku se sanoi joten joo, mä nukuin vielä silloin. Olin keskustassa joskus 11 aikaa ja oli tarkoitus tavata Iidaa mutta se ei ollut siellä vielä ja yritin muka kierrellä kauppoja, mutta se on nyt todettu ettei se ole mun juttu ja mua ei saa enää koskaan päästää shoppailemaan yksin, koska meinaan ostaa ihan päättömiä juttuja ja semmosia vaatteita joita en ikinä tulis käyttäneeks, onneks vaan meinaan, tai tähän saakka oon vaan meinannut.

Sitten istuin penkille ja kirjoitin päiväkirjaa tosi turhautuneena pari sivua ja sitten huomasin että Iida oli soittanut mulle kolme kertaa ja lähettänyt viesti ja arvataa turhauttiko sillon??! Lähetin sille viestin ja sit nähtiinkin jo ihan pian, helpotti saada olla jonkun kanssa. Ei oikeen tiedetty minne oltais lähdetty, käveltiin vaan ihan päämäärättömästi johonkin päin ja päädyttiin siihen johonkin kauppakeskukseen mutta kuitenki eriin kun missä alun perin oltiin. Kirjakaupat nyt vain on kiinnostavia, siellä vietettii jonkun aikaa, sitte syötiin lounas siinä (patonkia naminami) ja ööää mitäköhän muuta. Ainii kierrettiin pari hippikorukauppaa ja ostin puuvärikynät. Semmoset pienet oikeesta puusta tehdyt, siis että on sillai tavallaan kaarnaa ja sillai, ne on söpöt. Eikä maksanut paljoa!! Ja sitte Iida sano että se tietää jonku kristillisen kirjakaupan ja etittiin sitä mutta todettiin se sitten kummiskin vaan baptistikirkoksi. Sitte käytii jossaki metodistikirkossa, se oli vanha ja vähän aavemainen ja nariseva mut ihan kiva. Siellä oli pieni kauppa ja ostin sieltä pari kirjanmerkkiä seinälle laittaakseni, niissä lukee:

"Psalm 23
a Psalm of David

The Lord is my shephard; I shall not want. He maketh me to lie down in green pastures: he leadeth me beside the still waters. He restoreth my soul: he leadeth me in the paths of righteousness for his name's sake. Yea, though I walk though the valley of the shadow of death, I will fear no evil for thou art with me; thy rod and thy staff thay comfort me. Thou preparest a table before me in the presence of mine enemies; thou anointest my head with oil; my cup runneth over. Surely goodness and mercy shall follow me all the days of my life and I will dwell in the house of the Lord for ever."

eli siis lyhyesti sanottuna psalmi 23 englanniksi mutta tahdoin kirjoittaa sen tähän. sitten:
"Believe: and all your guilt's forgiven, Only believe - and yours is heaven."

sekä:

"Somebody loves you more than you know... and will always be with you wherever you go!"

Jotenkin nuo oli niin ihania. Etenkin kun ymmärsin mitä niissä sanottiin!! Tai siis kun siellä oli vaikka kuin paljon erilaisii noita niin katoin niitä ja tosi monesta ymmärsin mitä niissä sanottii. Otin sieltä pari esitettä mukaan myös, en oo ihan varma mihin ne liitty, toisessa oli jotain rukouksia ja toisessa kai jotain taidetapahtumaa joka on Bristolissa. Pitää ottaa kaikkia tuollasia esitteitä ni vois joskus vaikka löytää tiensä johonki konsertteihin yms. Tuli kuitenki tosi hyvä mieli tosta kirkosta ja kun tultiin sieltä ulos niin tuntui jotenkin rauhalliselta. Sitten käveltiin kauppakeskukselle päin mutta ei kummallakaan ollut semmoinen olo että tahdottais mennä sinne päin niin käännyttiin ja sitte lähdettiin ettimään kirkkoja ja kattomaan mitä toimintaa niillä kaikilla ois tarjottavana. Törmättii Annaan ja sen jostaki syystä piti löytää University (ei hajuakaan miks, en ees tienny et se oli keskustassa) ja sitten näytettiin sille miten sinne pääsee ja käytiin kattoo joku kirkko, mutta se oli joku semmoinen perus "turistikirkko" eli vanha johon on haudattu miljoona ihmistä ja ne on tylsiä jos oikeesti ettii ittelleen seurakuntaa. Mutta sit löydettiin jotain ihanaa! Kristillinen kirjakauppa!! Sieltä sit löytyki vaikka mitä 8DD Ja siellä sitten menikin vaikka kuinka kauan aikaa. Oli ihana olla siellä, ylistyslaulut soi taustalla ja oli oikeesti jotenkin hauska olo, molemmilla meillä. Sitä paitsi oon ihan hulluna kaikkeen Jeesustavaraan, sori nyt vaan. Siellä oli ihan sairaan paljon Raamattuja, oli ihana katella mitä kaikkii erilaisii oli. Ja ostinki sit Raamatun, on tässä koko ajan ollu tarkotus ostaa mut en oo vielä löytäny paikkaa missä niitä ois. Tuo Raamattu on ihana, maksoi vähän yli 10£ ja en pidä sitä paljona hintana uudesta Raamatusta joka on ihan kunnon kokonen ja jossa on värikuvia sisällä paljon ja muutaki juttua vielä ku se itse Raamattu. Se tuntu jotenki kivalta. Iida osti samanlaisen. Sit ostin vähän tarroja ja pari kirjanmerkkiä taas 8D Kirjanmerkit on kivoja kun ne ei yleensä maksa 25penceä enempää mut niitä voi laittaa seinälle tai liimata johonki tai tehdä niistä kortteja yms. Bussissa kotimatkalla ihan innokkaana liimasin kännykkään pari tarraa, nyt sekään ei ole enää niin tylsä!! Ja kuuntelin Hillsongia.

Musta tuntu hyvältä tänään sit loppujenlopuks, tuli oudolla tavalla semmonen uskossauudistunu olo. Ei tietenkään siitä että ostin kaikkea vaan siitä että löysin niitä omanlaisia paikkoja ja oli joku joka oli mun kanssa (siis iida) ja sit puhuttiinki siinä vielä ja sanoin miten kauheita paineita otan pukeutumisestani ja nyt oikeesti yritänki etten miettis sitä niin paljon. Siitä välillä on tullu mulle ihan pakkomielle vaikka SILLÄ EI OO VÄLIÄ, en mä saa sen enempää tai vähempää kavereita eikä kukaan mua inhoa sen perusteella miltä näytän. Mun pitäs pukeutua enemmän itteni takia, niin että mä itte viihdyn. Tai kyllähän mä viihdyn, mutta ajatellen VAIN sitä että mä itte viihdyn. Välillä ajattelen niin paljon oikeesti mitä muut ajattelee. Tuli tänään vaan semmoinen jotenkin kiva olo että mä kelpaan just tällasena vaikka en itte aina jaksakaan arvostaa sitä mitä olen. Että Jumala jaksaa arvostaa sitä.

Tuntu kivalta tulla kotiin, jään lasten kanssa illaks, katotaan X-Factorya varmaan. Vaihdoin kunnon kotivaatteet päälle, kohta pitää kai pestä pyykkiä. Ja ainiin: OLLAAN EHKÄ MENOSSA LONTOOSEEN! Ja nyt ihan kunnolla! Siis sillain että käytäis kattoo Lontoota. Jos nyt saan luvan lähteä. Oltaisiin siis menossa Iidan kanssa. Aateltiin myös olla 1-2 yötä siellä! Että lähdettäisiin perjantaina aamulla ja tultaisiin sunnuntaina illalla. Koska mullahan siis on loma, mutta Iidalla ei (kun se hoitaa tosiaan lapsia ja on au pairina). Mut niin, Lontooseen maksaa bussi 7£ per suunta ja sitte siellä oisi suht halpa yöpyä Suomalaisella Merimieskirkolla! Ja siellä ois varmaan suomea puhuvia ihmisiäkin, jotenkin siistiä. Sit voitaisiin rauhassa kierrellä Lontoota ja nukkuu siellä kirkolla. Eikä se ees maksa paljoa, en nyt muista kuin paljoo, mutta se ei maksanu ainaskaan paljoo enempää kun 20£ yöltä. Ja siihen sisältyy aamiainenki vielä. Pitää kattoa tätä vielä ja miten on rahaa, mutta aaa ois ihanaa. Sit myös aiotaan tässä vuoden kuluessa kattoa jos löytyis Hillsongin konsertteja jostain. Ois NIIIIIN hienoa päästä! Toivottavasti päästäis ja oisi ja oi että.

Tuntuu aika kivalta nytten. Vaan aika kivalta. Niin. Kivalta. Hui<3>
Ja ainii, Iida antoi mulle SUOMALAISTA PANDAN LAKUA tänään!!!!!!!! Sitä saa kuulemma Sainsbury'siltä mutta en kyllä oo nähny 8(( Ehkä meidän kaupasta ei saa, en tiedä. Mutta aaaa laku oli hyvää kun oon jo ajatsitte syöny mun kaikki muut suomikarkit hehee. Lakulakulaku!

Ainiin, muissa kirjanmerkeissäni lukee:

"Fod God so LOVED the world that He GAVE His one and only Son, that whoever BELIEVES in Him shall not perish but have ETERNAL LIFE."

sit nää kaksi vikaa kirjanmerkkiä on ristinmuotoisia ((:

"Peace on Earth"
"Joy to the World"

ja montamontapaljon ihania tarroja! siellä oli myös ihania ilmapalloja, keltaisia joissa oli smile :) ja sitte niissä luki: "smile, jesus loves you". AW! Joten voin sanoa teille kaikille nyt:

SMILE, JESUS LOVES YOU! <3>

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti