10. lokakuuta 2009

Lauantai.. Lauantait on tosi tylsiä. Kirkon tapaaminen alkaa niin aikaisin ettei sinne jaksa mennä ja sitten ei ole koko päivänä yleensä mitään tekemistä. Joskus kyllä perheen kanssa jotakin, se on ihan hyvä, ei tartte istua koko päivää sisällä. Sunnuntai on huomattavasti kivempi kun on eka kirkko ja sitten on siinä sopivasti aikaa vähän stressata koulujuttuja jos niissä nyt on stressattavaa, kattoa joku leffa ja syödä päivällinen ja käydä pian nukkumaan. Mutta lauantait on tylsiä, tosin jos lähtee vaikka Bristol Centreen niin sitten ei ole.

Siivosin juuri meidän huoneen, imuroin, pesin ikkunat, peilit ja pöydän. Yleensä ollaan siivottu yhdessä, mutta ehdotin tänään Annalle että jos mä siivoon tänään niin se siivoo sitten ensi viikolla, koska on tyhmää näin pienessä huoneessa sählätä samaan aikaan siivoomassa, sitä paitsi siivoominen näin pienessä mittakaavassa on satakertaa helpompi tehdä yksin. Tai siis mua ärsyttää suuresti jos joku tulee säätämään samaan aikaan tai jotain. Sitä paitsi oikeesti siivoominen on tavallaan ihan kivaa, ainaskin kun on tosi tylsää eikä tiedä mitä tekisi.

Aattelin että kun oon siivonnut täällä niin menen nettiin, mutta Anna meniki soittamaan pianoa ja en jaksa häiritä sitä kysymällä että ei kai häirii jos oon siinä samassa huoneessa koneella, koska tiiän että se häirii sitä. Sitten se tulee ihan marttyyriksi ja lähtee pois ja mulle tulee tyhmä olo. Tosin on mulla tyhmä olo nyt muutenkin kun ei ole mitään tekemistä paitsi kirjoittaa tätä, ja tämäkin on vaan tämmöstä valitusta kun ei tosiaan ole mitään kirjoitettavaa toistaiseksi paljoa.

Syön Lakrisaleja, mulla on vaikka mitä suomalaista karkkia nyt (tai siis lakrisaleja, pätkis, tupla, suomisuklaata ja turkinpippureita), kiitos kaikille jotka on mulle lähettäny karkkia, ihanaa! Jotenkin tänään kun luin Suvin kirjeen uudelleen ja näitä karkkeja huomioin (hmmm joo mikä lause) niin ilostuin ihan hirveesti siitä elämästä mitä mulla on Suomessa. Eniten niistä kaikista ystävistä. Tai jotenkin, tuli vaan semmonen olo että ihanaa. Että ne ei oo unohtanu mua vaikka, vaan että mulle lähetetään karkkia ja Rosa soittaa joka viikko ja saan oikeesti aika paljon kirjeitä ja tietääkseni mun blogilla on enemmän lukijoita kuin nuo 19 mitkä on tiedossa (kun kauheen moni sanoo että "mä luen kyllä sun blogia mut en koskaan viitti kommentoida", btw muuten se on tyhmää joten voisitte kommentoida please kiitos). Ja muutenkin, nyt vasta tajuan arvostaa sitä että MULLA ON YSTÄVIÄ kun olen täällä missä niitä ei sillai lähellä ole. Ei mulla tavallaan niin kauhea ikävä ole (vähän kummiski), mutta tuun onnelliseksi siitä että te kaikki rakkaatihanat olette olemassa.

Mun blogi on tämmöstä yleistä selitystä vaan siitä mitä mulle kuuluu ja mitä oon tehny. Jos jotakuta tuttua tai tuntematonta kiinnostaa tietää jotain täkäläisistä tavoista tai mun elämästä täällä (esim. koulusysteemistä, asumisesta, seurakunnasta, tavoista, eroavaisuuksista suomeen) niin voi kysyä ja minä voin kertoa! En jotenki pidä itseäni niin täysjärkisenä että oisin miettiny koskaan että voisin vastata tämmösiin _järkeviin_ juttuihin, mutta sitä kummasti oppii kun asuu jossakin, oikeesti pystyy yhtäkkiä kertomaan vaikka kuin paljon.

Hmm, oon ollut täällä nyt 6 viikkoa. Oon ehkä tyhmä kun odotan hirveästi että 8 viikkoa on mennyt, koska se on 2 kuukautta ja kaikki aina sanoo että 2 kuukauden paikkeilla alkaa ihan ihmeellisesti ymmärtämään ja oppimaan sitä kieltä tai huomaa oppineensa. Varmaan joudun pettymään kun ei se nyt välttämättä ihan noin mene?? :D Mutta silti, toivon että siinä vaiheessa osaisin jotenkin huomattavasti paremmin kuin nyt, vaikka luultavasti en välttämättä osaa. Oon kyllä oppinut paljon oikeastikin ja oikein ihmetyn siitä miten hyvin pärjään englannilla, mutta samalla on semmonen masennus (tosi lievässä mittakaavassa siis) päällä koko aika että kun minä en vaan osaa tätä kieltä enkä ymmärrä ja ja ja. Opettajatki joutuu käyttää Googlen kääntäjää ja tekemään mulle kaikista tärkeistä jutuista käännökset. Ne on tosi kilttejä ku ne jaksaa, mutta en jotenki yhtään silti tykkää että ne tekee niitä, tulee vaan lisää semmonen olo että mun päässä on joku vika kun EN OPI. Ja samalla kuitenkin opin hirveesti koko aika. Ja on sitä tavallaan ehkä huonompiakin tapauksia kuin minä, mutta ei mun tietääkseni niille kukaan tuommoista tee, ehkä ne opettajat sitten vain välittää musta. Pitää ajatella noin päin! :D

Aaaa höpötän taas tämmösia ihan turhia juttuja. Ootan huomista kirkkoa paljon ja tiistain nuorteniltaa ja öö.. En oikeesti tiiä tuosta lomasta. KAKSI VIIKKOA oikeasti, mitä ihmettä teen??!! En ees tiiä missä tuun asumaan ehkä toisen noista viikoista. Tai kun tämä perhe on lähdössä Floridaan viikoksi lokakuussa ja oletan nyt että se on toinen noista lomaviikoista ja luulin aluks että me Annan kanssa mennään Jackien luo asumaan, mutta ei nyt sitte mennäkään kuulemma, enkä sillai kyllä ihmettele sitä kun siellä on jo 3 vaihtaria. Oisi tavallaan kiva jos meidät majotettaisiin eri perheisiin, saisi jonkun hetken rauhan, hahaa. Mutta siis niin ei mitä luultavimmin tule tapahtumaan ja tavallaanhan se on ihan hyvä tai ainaski helpompaa.. Entiiä. Loma vaan turhauttaa, onneksi mulla on kolme projektia joita pitää tehdä: kässän pikkukirja lontoonreissusta, kuviksen portfolio ja valokuvauksen portfolio. Mutta siis apua kuitenkin, en jaksa koko aika istua sisällä ja tehdä niitä, kai. Toivon että sitten on netti siellä mihin menenkään. Esim. langaton netti oisi kiva (jackiella on langaton netti ja siksi mua ei haitannut kovin paljoa jos oisin joutunu sinne).

Katoin eilen koulussa netistä Salkkareita, niitä saa kattoa ilmaseks mtv3 katsomosta. Jotenkin niistä tuli kauhea ikävä kun videokuvaa Helsingistä ja muutenkin kun niin, ne puhui suomea ja koska katoin aina äidin kanssa Salkkareita kotona. Nyt harmittaa että täällä kotona ei oo langaton netti, voisin muuten vaan katella Salkkareita. Mut no ehkä se on ihan hyvää tekemistä koulun hyppytunneille joita on PALJON.

Voisin vaikka olla ilkeä ja mennä häiriköimään Annaa vähän. Olen ilkeä, mutta kun: on tylsää.

4 kommenttia:

  1. arvasin että täältä löytyy lisää tunnelmia! :)

    VastaaPoista
  2. niinhän täältä vähän aina - ainaskin sillon kun on tylsää.

    VastaaPoista
  3. Höhö mullonainakin ikäväsua<3 Mun täytyis saada aikaiseks kirjottaan sulle, harmi ko oonnii huono nykyään kirjeileen:( Mut lupaan etjossainvaiheessa yritän=) Jaksamisia sinne<3

    - Jessica

    VastaaPoista
  4. oi kiitos <3 kirjeet on ihania, minä oon hyvä kirjottamaan mut huono saamaan postiin joten joo 8DD

    VastaaPoista