13. marraskuuta 2009

Istun koulussa kirjastossa ja koitan saada nettiä toimimaan. Joka kerta kamala tappelu ja odottaminen sen kanssa että se toimisi ja miljoona vianmääritystä, ja yleensä mikään ei auta ja sitten se alkaa vaan yhtäkkiä toimimaan..

Eilen oli tosi hienoja keskusteluja mesessä. Ja suuresti ilahduttava (AIVAN IHANA) sähköposti Rosalta. Siihen vastailin pitkästi ja tuntui ihanalta kirjottaa ja ihanalta se että on olemassa joku semmoinen kuin Rosa, johon on niin semmoinen yhteys. Sitten vielä sain kirjeen Sirjalta. Nyt mulla on Maisan ja Sirjan kirjeet vastattavana, oi ihanaa, saisinkohan tänään tässä hyppytunneilla aikaan. Koulu ei vaan ehkä ole maailman inspiroivin ympäristö vastata, vaan täällä uppoudun mieluummin kirjojen (tai netin) ihmeellisiin maailmoihin ja sitten kotona tuntuu paljon kivemmalta kirjottaa kirjeitä - olettaen että saa olla rauhassa.

Tulin kirjastoon jonkun verran Annan jälkeen ja kauniisti kivasti menin sen kanssa samaan pöytään istumaan enkä ollu sillain että nojoo, enpä istu sun kanssa samaan pöytään, koska se on vaivauttavaa (niinku se vähän onki), mutta Anna jopa hymyili mulle, hienoa. Sit joku tyttö kysyi meiltä et ollaanko menossa jouluks kotiin, koska se yritti selittää Annalle (siis itävaltalaiselle, eli tälle mun host-siskolle) että miks ihmeessä se ei käytä mahdollisuutta mennä jouluks kotiin.. Mut nojoo, sitten se tyttö kysy multa että "where do you live" ja oletin et Suomessa, koska oltiin just puhuttu kotimaistamme mut sitte olin et no ei sille sano mitään jos sanon jonkun paikan ja aattelin et ei se sitä voinu kysyä ja mitä ihmettä. Sit sanoin että Kingswoodissa, koska täällähän mä asun. Ja sit se oli et ei ei ja sanoin et öö no mun äidin kanssa 8DD Sitten tajusin et se tarkotti et mistä maasta oon ja sanoin että Suomesta, mutta siis ihan tyhmää kysyä tuollai, ois sitten kysyny "where are you from" niin oisin heti ymmärtäny. Mutta jos kysyy missä asun niin tällä hetkellä kylläa sun ihan Kingswoodissa.

Ärsyttää, miksi mun netti ei voi toimia??! Varsinkin kun se näyttää kun koittaa yhdistää, että se on yhdistetty, mutta sitten mikään ei toimi.

Tulin tänään kouluun nyt taas sillain tunnin myöhässä. Ja nukuin myös tunnin pidempään ku yleensä, eli johonkin kahdeksaan. En vaan jaksanu nousta ylös ja olin sammuttanu herätyskellon, mutta siis kun mun eka tunti alkaa 13.50 niin ei sillä oo niin väliä. Anna lähti joku puol tuntia mua ennen kouluun ja mä sit jäin Madelin kanssa sinne kahdestaan ja oletin et se ois sanonu jotain et mun pitäis kyllä jo olla koulussa, mut ei se sanonu mitään vaan pelkästään viivytteli mua ku se näytti hametta johon se eilen illalla ompeli paljetteja et millanen siitä oli tullu ja kaikkea. Sit ku se pyys mut yhdessä vaiheessa keittiöön niin luulin et olisin tehny jotain pahaa ja se haluis sanoa mulle siitä mut sit se vaan näytti et joo tässä on kananmunia, voit syödä näitä jos haluat. 8DD

Hauskaa kun kattoo koulun kirjastosta ja ei ole sumuista (kerrankin) niin näkee ihan tosi kauas. En tiedä onko toi Bristol centre vai Hanham (no tuskin) vai mikä se oikein on, mutta uskoisin et keskusta tai sit vaan asuinaluetta, mutta kuitenkin, se on tuolla kaukana ja näkyy vaan paljon taloja, mutta sitte kun on sumua, niin näyttää ihan oikeesti siltä et siellä ei oo mitään, tajusin vasta joku viikko sitten että näkee tuonne noin kauas täältä.

Meen tänään illalla Madelin keikalle vissiin, se pyys mut taas mukaan. Enkä koskaan viitti sanoa et en menis ja ei mulla mitään sinne menemistä vastaankaan ole. Aateltiin mennä Iidan kanssa huomenna luistelemaan, pitäis saada se paikka selville. Kysyin Melanielta tietääkö se, ja se sano et kannattaa kattoo netistä. Sit aattelin et voisin kysyä Annalta ku se ehkä tietäis tai sit Madelilta, mutta ei mun varmaan kannata ku ei ne varmaan kuitenkaan osaa neuvoa, tai Anna ei varmaan osaa neuvoa ja jos Madelilta pyytää neuvoa niin se puuttuu asioihin ihan liikaa sitten ja en saa mitään selvää mistään sitten kuitenkaan. Joten ehkä mä vaan katon netistä. Tosin huomennaki Madelilla on keikka ja mun ehkä pitää sit olla lasten kanssa ku huomenna Peter on sit menossa sen mukaan. Peter on taas kotona enkä meinaa oikeen tajuta sen puhetta edelleenkään, mut se on kyllä ihan tosi hauska ja mukava.

Oho, tänään on kolmastoista perjantai. Enää viis viikkoa siihen et lähden Suomeen. Kauheen outoa! Oon miettiny jo monta kertaa et miltä oikein tuntuu laskeutua Suomeen ja vielä enemmän: miltä tuntuu tavata taas perhe ja miltä tuntuu et kaikki puhuu suomea. Ihan vamana möläytän jotain sairaan tyhmää kun täällä olen tottunut puhumaan suomeksi ihan mitä huvittaa kun ei kukaan sitä kuitenkaan ymmärrä.
On ihana mennä Suomeen kyllä, mutta mietin just eilen että tuleekohan mun yhtään tänne ikävä. Ehkä sit tulis jos oisin pysyvästi menossa Suomeen, mutta kun pääsen takas niin ei varmaan sitte niin paljon. Tätä paikkaa kyllä tulis ikävä, sitä että mä asun nyt jossakin muualla kuin siinä samaisessa taloyhtiössä Vantaalla missä olen koko ikäni asunut. Ja että musta voi tuntua kodilta muuallakin, tavallaan. Tosin tuntuu tää paikka silti ihan eriltä, tietysti. Mutta tuntuu kuitenkin siltä että mä asun täällä.

Haluaisin tutustua ihmisiin, mutta ei se oikeasti oo niin kamalan helppoa. Ois kiva mennä sinne International Students -juttuun mut en tiedä koska. Enkä tiiä yhtään missä se on, mut Vicki lupas tulla mun kanssa sinne tai näyttää missä se on ja sillain. Koska oikeasti, en tahdo että jumitun tilanteeseen etten tunne oikein ketään ja sit ku lähden täältä kotiin ens kesänä ni en tiedä ketään ja ei tuu ikävä muuta ku tätä paikkaa. Koska nyt kun mietin, niin ihmisten puolesta ois melkein ihan sama jos joutusinki jättämään ne tänne. En varmaan kehenkään tulis pitämään kauheesti yhteyttä. Oon ollu täällä tosin kohta vasta 10 viikkoa mutta no tuntuu sekin jo aika pitkältä ajalta. Ja kun oon löytäny seurakunnan ja käyn koulussa ja en sitä kautta ole oikein tutustunu kamalasti kehenkään, niin tuntuu välillä vähän toivottomalta. Mut ei sitä tiedä jos koulusta vaikka löytäiski jonkun uuden kaverin tai jotakin, ihan yllättäen. Toivon niin. Ja rukoilen.

Alotin eilen kässässä semmoisen maisemajutun ja olin ihan innostunu siitä, tai että oli ideat siihen ja kaikkea, mutta sitten aloin tehdä siihen machine embroiderya ja se oli ihan kivaa ja joo sillai niin, mutta sitten tajusin et unohdin hoopin siitä. No, aattelin että eihän siinä mitään, kyllä se varmaan muutenki toimii. Mutta eipä oikein toiminu 8DD Se meni ihan ryppyyn koko juttu. Mutta siis näyttää se vieläki ihan kivalle, mutta mun pitäis saada samalla tavalla ryppyyn sit loputki siitä ja en tiedä ees että tahdonko jatkaa sitä tollasena enää. Saisin sen tänään ehkä jopa valmiiks jos vaan tekisin, muttaku en vaan jaksa tehdä tommosta tyhmää työtä ja tekis mieli alottaa alusta ja tehdä huovutuspohjalle koko juttu koska siitä varmana tulis paljonpaljon kivempi. Voisin myös vähän vaihtaa mun aihetta, mut en tiedä jaksanko alottaa koko suunnitteluprojektia ja kaikkea ihan alusta. Vaikka voisin jäädä tänään koulun jälkeen tekemään ja saada sen melkein valmiiksi, mutta siis niin, en tiedä jaksanko.

Eilen juttelin kässänopettajan kanssa ku se pitää pienen juttutuokion nyt meidän kaikkien kanssa ja katotaan yhdessä asioita mitkä menee kässän suhteen hyvin ja mitä pitäisi parantaa. Sit se laitto siihen semmoisen tason että onko paljon alla odotusten, vähän alla odotusten, odotusten mukaisesti työskentelee tai odotusten yli työskentelee. Se laittoi mulle ihan sen että työskentelen ihan odotusten mukaisesti tai sillain sen mukaisesti kun pitääki. Tottakai mä yritän paljon, mutta en oo kässässä mikään kamalan hyvä, niin tulin tosi iloseks tosta.
Sit eilen kun juttelin Patsyn kanssa niin se sanoi et mun opettajat oli kehunu mua ja sanonu et oon paljon parempi kuin mitä mun oletettais olevan tai mitä mun tarttis olla, tai siis että mulla on higher skills tai jotain joo niin. Tulin iloseks, koska ei se tommosta valehtelis. Ja kivaa jos opettajat tykkää ja kaikkea. Yritän saada arvosanaks A valokuvauksesta. Kuviksesta en tiiä, riittää melkein mikä vaan kunhan ei E tule ja sitte no kässästä en tiiä, siitäki parempi ku E mieluusti. Mut no en tiedä kuin mahdollista mun on saada toi A numeroksi valokuvauksesta, mutta yritän kovasti.

Huoh, netti ei vieläkään toimi, mutta mä siirryn nyt katsomaan Pasilaa, hahaa.

4 kommenttia:

  1. Mietin täs et miks oot menossa jouluks kotiin? ja sit meet takas englantii?

    VastaaPoista
  2. no siis koska olen aikeissa olla yhteensä 10kk täällä (tai no 9,5 kun olen sen 2vko suomessa) niin musta tuntuu ihanalta nähdä kaikkia ihmisiä siinä välissä sitten sen kahden viikon verran, suomituttuja. en usko että mulla tulee olemaan ongelmaa tulla takaisin tänne, niin mikäs siinä sitten on mennessä suomeen.

    tänne lähtiessäni ajattelin kyllä, etten pysty sekottamaan kahta tämmöistä maailmaa, ne on niin eriä ja ja ja, mutta nyt kun mietin, niin ei ne oikeastaan olekaan, elän niissä molemmissa, ja musta tuntuu nyt tosi hyvältä ajatukselta mennä suomeen. joten siksi. ja tulen sitten takaisin englantiin, koska vaihtarivuosi jatkuu kuitenkin vielä. ((:

    VastaaPoista
  3. okei, kuulostaa ihan järkevältä :) en oo vaa ennen kuullu et kukaa kävis välillä suomessa nii mietin vaa :):)

    VastaaPoista
  4. kyllä täältä on lähdössä lähes kaikki mun koulussa olevat vaihtarit kahta lukuun ottamatta omaan kotimaahansa takaisin. ja samoin monet suomalaisetkin vaihtarit on täältä lähdössä suomeen jouluks. ((: sen verran lähellä tämä englanti on kuitenkin.

    VastaaPoista