7. marraskuuta 2009

Muuttaminen on kyllä kohtuullisen ärsyttävää, jopa tällä vähällä tavaramäärällä mikä mulla nyt on. Tavallaan se on kivaa. Jos paikka jonne on menossa, on kiva ja odottamisen arvoinen. Tänään oli.

IHANA OLLA KOTONA TAAS!

Siinä on mun tunnelmat tällä hetkellä. On ihana olla KOTONA taas, sanoin Madelillekin että tämä oikeesti alkaa tuntumaan KODILTA kun on ollut kaks viikkoo tuollaisessa paikassa missä me oltiin. Celia ja David oli ihan kivoi tänään ja kun tulin kirjastosta niin istuin siinä kattomassa telkkarii niiden kanssa ja rapsuttelin koiraa (en tiedä miten sen nimi pitäis kirjottaa, mutta se sanottii "zuukii") ja sitten Madel soitti et ne ois nyt siinä edessä ja oisin luullu et se nyt ois tullu sisälle saakka. Mut no sanottiin heipat sitten ja mentiin autolle ja lapset ja Madel oli autossa, ne sano et niillä oli meitä ikävä ja Kathleen ja Michael anto suklaarahat meille ja sit Madel kysy millasta oli, sanoin et ihan okei ja Anna sano et kamalaa 8DD Ja sit korjasin minäki et nojoo, ei kauheen kivaa. Kerrottiin kaikista tyhmistä säännöistä siellä ja Madel kauhisteli ja oli ihana olla taas tän perheen kans. Peter on taas Skotlannissa, niinkun normaalisti.

Lapset kerto meille innoissaan lomamatkastaan, tuli ihan mieleen lomamatkat mitä meki tehtiin ku oltiin pieniä, oli se aina jotenki niin hohdokasta. Joskus toivoo et vois palata hetkeks semmoseen tunnelmaan takas ku kaikki on täydellisesti sen takia et pääsee delfinaarioon ja vesipuistoon tai eläintarhaan ja koska saa asuu hotellissa. Oon kylläs en verran pieni lapsi et ehkä tommonen tepsis vieläki muhun. No, ainaski hotellissa asuminen.

Oli kiva kuunnella niiden juttuja ja illalla ne lupas näyttää meille valokuvia ja videoita. Lasten selitystä on aina niin ihana kuunnella.

Tultiin kotiin ja purin mun tavaroita vaikka kuin kauan, järjestelin kaikkea aika paljon uusiks ja nyt on kivan siistiä huoneessa. Laitoin myös jopa uuden julisteen uskaliaasti seinälle, toivottavasti mun ei tartte ottaa sitä pois. Ja yläsängystä tänne alasänkyyn niinkun mun pään päälle roikkumaan kaks Kamarimummun virkkaamaa perhosta (kyllä, perhosta mut se on eri asia kun ne on virkattui). Sitten askartelin itselleni uuden rahankeräysboksin, nyt se on muovinen ja liimasin siihen tarroja ja se on ihan suuriki. Mulla tulee olemaan pikkurahaa PALJON tämän vuoden jälkeen.

Mulla on ollu hassuja fiiliksiä siitä miten paljon tykkään olla täällä. On kiva olla täällä, ihan oikeesti kiva. Kun kävelin eilen Kingswoodissa niin tuntui kivalle olla, katsoin kellotornia ja alko vaan hymyilyttään, tuli jotenki niin kiva fiilis. Vaan siitä että oon täällä. Että mä oon aikalailla jo oppinu elämään täällä. Tää KAKSI KUUKAUTTA (legendaariset 2kk) teki sen tehtävänsä, emmä nyt sano et mun kieli välttämättä yhtäkkiä ois mitenkään parantunut, mutta kyllä mulle on tullu ihan erilainen olo. Oon ollu täällä kohta 9 viikkoa. YHEKSÄN VIIKKOA. Tavallaan se on ihan tosi pitkä aika, tavallaanhan se ei ole aika eikä mikään. On ihana päästä jouluna kotiin, mutta musta alkaa tuntua et mulla ei oo kyllä mitään ongelmaa tulla tänne takas joulun jälkeen. Tykkään olla täällä. Ainoo et ois kiva jos ois ystäviä. Sitten kaikki ois tosi hyvin. Niin hyvin että ihmettelisin miks en muuttais pysyvästi asumaan tänne. Vaikka oikeesti Suomi tuntuu kodilta silti kaikista eniten.

Olin eilen Iidan kanssa keskustassa tosiaan, oli kivaa. Oltiin siellä vasta joskus seittemän jälkeen, tai siis tavattiin sillon, koska itte vähän myöhästelin ja joo. Kaupat meni kaheksalta kiinni eikä muutenkaan huvittanu kierrellä kauppoja. Käytiin syömässä. Mä harvoin harrastan tämmöstä "käydään syömässä", paitsi ehkä Suomessa käytiin jossai Mäkissä aina Rosan kanssa ja no siis jotain tollasta, mutta ei täällä tuu käytyy missään. Ainoo että Bakerysta ostan aina ruokaa mut sitä ei lasketa. Ja oon kerran käyny Subwayssa ja kerran Pizza Hutissa siinä EF-jutussa. Mutta muuten en, ja mentiin semmoseen italialaiseen ravintolaan ja otettiin semmonen buffet-pöytäjuttu ja siellä oli sairaan hyvää ruokaa, eikä ollut siis mitenkään kallista kuitenkaan. Ei ollu mitään tungosta siellä ravintolassa ja vaan naurettiin ja syötiin ja naurettiin ja syötiin ja oli ihan tosi kivaa jotenkin. Semmosta että minä oon Englannissa, istun kaverin kanssa, nauran, juttelen ja syön. Käveltiin siinä vielä vähän aikaa ku lähdettiin ravintolasta ja päädyttiin istumaan ovisyvennykseen Bristol Universityn eteen kun alko sataa kamalasti. Ja sit tultiinkin jo pois. Oli kiva ilta!!

Ainiin, tämmöinen tiedotusasia kaikille: vaihdoin sähköpostiosoitettani. Se on nykyään siis emmesyys@gmail.com. En saa luettua hotmailin posteja koulussa, mutta mulla oisi tosi hyvää aikaa lukea ja kirjottaa maileja koulussa aina, niin koska pääsen lukeen gmailia niin päätin nyt sit vaihtaa sen sinne. Jos kuitenki lähetätte mulle jtn siihen vanhaan osotteeseen, niin kyllä mä toki luen sitten neki sähköpostit, mutta mulle ois kivempi ja helpompi jos kirjotatte tohon osotteeseen! ((:

Oon oppinu keksimään itselleni ihan tyhjästä tekemistä, ja siksi on aika kivaa että nyt tuntuu että ois vaikka mitä tekemistä koko ajan. Tai kun täällä nyt vaan on paljon enemmän tekemistä. Aina voi olla vaikka lasten kanssa jos ei oo muuta.

Ulkona sataa ja se tuntuu tosi kauniilta.

1 kommentti:

  1. Huomenta Iines-nuppu.Olen töissä ja hauska lukea sun blogia heti aamusta ja saada tietää että sulla kaikki hyvin ja on kiva kun oma perhe taas paikalla.Soitan kohta Niilo-papalle kun on isänpäivä.Terho ja Aku viettää yhdessä isänpäivää.Mukavaa sunnuntaita sinulle, olet Rakas!!! Äiti

    VastaaPoista