14. joulukuuta 2009

Odotan huomista, koska...

... saan laittaa uuden paidan päälle.
... on valokuvausta.
... menen juomaan Patsyn kanssa teetä.
... on paljon hyppytunteja.
... illalla on Energy.
... olen taas päivän lähempänä Suomea.

Askartelin Kathleenin kanssa varmaan monta tuntia taas, se on niin kovin innokas askartelija. Mutta siis kivaa vain. Ensin maalattiin, on niin söpöä miten se ottaa vaikutteita jotenkin älyttömän kypsästi siitä mitä mä sille opetan. Se että sanon että vesiväripaperi kannattaa kastella pensselillä ensin ja sitten maalata päälle niin saa värit leviämään niin kuin haluaa, se on heti ihan mukana. Ja se että mistä väreistä sekoittuu mitäkin ja tänään se sen suoran viivapiirtämisen sijaan alkoikin LUONNOSTELEMAAN. Siis sillain että se käytti montaa viivaa ja teki sillain. No sillain. Se on ihana.

Maalattiin fairy, tai siis minä piirsin ja Kathleen maalasi plus piirsi korkokengät ku mä en osannu ja sitten se halusi tehdä Madelille lahjan niin tehtiin sille bracelet ja earrings ja kortti. Mun mielestä Kathleen on oikeasti luova tuon ikäiseksi, tai jotenkin tuntuu että siinä ois kauheesti ainesta johonkin. Osaahan lapset leikkiä (no yleensä) ja tykkää piirtää ja kaikkea, mutta kun Kathleen osaa oikeasti esim. näytellä älyttömän hyvin. Ja tanssia ja piirtää ja tehdä vähän kaikkea. Kiva kehuminen. Mutta kun se jotenkin on semmoinen. Mahdottoman ylienerginen ja semmoinen, mutta kun sen saa keskittymään johonkin niin se kyllä osaa. Se ihmtetyttää mut joka kerta.

Sitten otettiin myöski vähän kuvia, Kathleen halusi. Nyt sillä on yöpuku ja pipo päällä ja se leikkii Michaelin robotilla.

Mä oon happy mun kässän suunnitelmasta, kukaan muu ei sillai edes vielä ollu tehny sitä ja emmäkään, mutta tein välkällä ennen kässäntuntia ja sitten tunnilla ja opettaja oli ihan helpottunut ja yli-iloinen siitä kun olin tehny ja myös primary jotain miten en tiedä miten se kirjoitetaan tai mitä se on suomeksi... Kävin kysymässä Madelilta:
Iines: How do you spell risöööörrrzzz??
Madel: What?? Church?
Iines: No, risöööörzz.
Madel: Church?
Iines: NO!! Riiiisssssööööööörrrzzz.
Madel: AAAAA, give me paper and pencil.

No, nyt siis tiedän miten se kirjoitetaan, eli primary research. Joten olen tehnyt primary researchia ja ainoa mikä puuttui oli secondary research ja sitten tarvitsin vain vielä suunnitelman. Tulostin sitten pari kuvaa Penelope Dullaghanilta ja siinäpä minulle sitä secondarya ja sitten vain lopputunnista menin opettajalle sillain että tässä minun luonnokset siis onhan okei että teen laukun kun kaikki muut on tekemässä kai book coverit. Olen taas aika ernu. Ei vaan napannut se ja tuli hirveä kasa hyvää ideaa juuri sillä hetkellä laukkuun. Joten teen laukun. Ja siitä ainaski pitäisi suunnitelmien mukaan tulla ihan käytettävä ja kiva. Käännettävä! Ja sitten on ideoita kaikkia tulee machine embroiderya ainaski, sitä on niin hauska käyttää ja tehdä. Oi tykkään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti