27. tammikuuta 2010

Kymmenen on liian myöhään.


Mut tänään oli aika kiva päivä. Sain postissa Serranoja<3 Eka tuotantokausi. Nyt mulla on ykkönen ja kakkonen ja on taas jotain mitä kattoa illalla ja tuntuu kivalta ja. Kirjoittelin myös kirjettä ja juttelin itseni kanssa englanniksi kun tulin koulusta kotiin. Syy siihen miksi joskus pystyn puhumaan sujuvaa englantia on varmaan se että puhun sitä niin paljon itsekseni ja silloin se aina sujuu (harmi ettei muulloin).


Katsoin Serranoja kunnes Michael ja Kathleen tuli valloittamaan mun huoneen ja keskustelu oli sitä luokkaa mitä se aina vähän melkeinpoikkeuksetta on:
MK: "I wanna make something."
Iines: "What you'd like to make?"
M/K: "Something."
Iines: "Ok......... What do you need?"
M/K: "I don't know."
Iines: "????"
M/K: "Maybe piece of this fabric."
Iines: "I just bought it for my new bag!!"
M/K: "Just a little piece."
Iines: "..........."
M/K: "Please???"
Iines: "Ok, I'll cut."


ja toinen mitä aina tapahtuu on se että ne tahtoo purkkaa. En tiedä miksi, mutta ne ei uskalla sanoa äidille/isälle että ne syö purkkaa, joten meillä on kunnon purkkasalaliittokerho tai joku, mä aina annan niille purkkaa ja sit ku Madel tai Peter huutaa niitä alakertaan ni ne äkkii laittaa ne purkat roskiin. Ja sit tulee 5min päästä kinuamaan lisää. Ihanat. Mä tykkään niistä hirveesti.


Lähdin kirkolle dinnerin jälkeen ja oli ihana olla siellä, oli aika paljon rukousta tänään, sanoin yhden eiku kaksi mun rukousta suomeks koska englanniksi rukoileminen ei nyt vaan jotenki niin hyvin luonnistu, ja sitten kun sen ekan olin sanonu, kuuluu sieltä Jamesin suunnalta huuto "AMEN" ja sit selitys perään että enhänmätokimitäänymmärtänymuttasilti. Ne on ihania!


Joskus kai maaliskuun alussa on joku semmonen viikonloppu, mikä sen nimi nyt ikinä olikaan, mutta käsittääkseni mennään johonki paikkaan, leirikeskustyyppiseen tai jotain, ja sitten ollaan siellä nuorten ja noiden nuoriso-ohjaajatyyppien kanssa viikonlopun yli. Haluan sinne! Ja kaikki on sanonu että voisin mennä ja oisi kiva jos menisin ja oi.


Juttelin sitten siinä loppuhengailuaikajutusta Suen kanssa kaikkee, tuntu että puhetta vaan tulee ja tulee ja mun englanti oli ihanaa sujuvaa entiiä! Oli ihana puhua ja selittää. Ja ymmärsin kaiken ja puhuin ja aa emmätiiä. Sue ja Alison kehu että mun englanti on parantunu ja niin se kyllä onki! Uskallan vähän itsekin huomata sitä nyt. Koko sen loppuhengailuajan soi hirveät kasarihitit siellä taustalla kun lauantaina on kirkon synttärit ja siellä on kasariteema kun kirkko kai perustettii joskus 80-luvulla emt. Mutta kuitenki, James innostu soittamaan kovalla (niinkui aina) kasarihittejä ja kaikki vaan huusi ja tanssi ja riehui (ja osa pelas shakkia) ja oli aika hauskaa.


Mä niin tykkään elämästä täällä. Kummiskin. Kaikki semmoiset ajatukset jostain kotiinlähtemisestä tai muusta on ihan poissa nyt, en tosiaan halua kotiin täältä vielä vaan haluan nyt elää täällä kun se elämä on ehkä päässyt alkamaan jotenkin. Ainoa mikä painaa päälle on koulu, mutta niinhän se varmaan kaikilla. Etenki kässä kun en jaksa tehdä mun projektia ja EN USKALLA kun en oo varma miten sen toteuttaisin JA sen pitää olla valmis perjantaina JA mä en saa mitään aikaan kässäntunneilla kun ihmiset vaan on siinä ympärillä ja mua pelottaa että ne jotenkin tarkkailee mua vaikka eihän ne, mutta silti.


Kuitenkin. Serranot (plus sitä ennen Salkkarit) odottaa, joten c u later! Mun tekis mieli kirjottaa blogia ja Facebookentryjä ja kaikkia englanniksi ja suomeksi mutta. En jaksa. Ja mun englanti on ihan tyhmää. Voisin lisätä aina tähän tekstin perään semmosen pikkusen selityksen englanniks. Mutta en viitti kun on kaikkii ihmisii jotka on suomalaisia ja sit ne on mua parempia englannissa ja mä oon ihan tyhmä ku välitän tällasista mutta välitän silti.


Heippanyt<3

3 kommenttia:

  1. laita vaan joku pätkä aina enkuks, ei kukaan arvostele =) ja sitte voit vuotes päätteeks ite kattoa että miten oot edistyny!

    VastaaPoista
  2. marianne:

    musta tuntuu etta emma taida kehdata tehda niin kuitenkaan. olen tyhma muiden mielipiteista (tai vaikkei edes oisi mitaan mielipiteita haha) valittava ihminen. ehka ma viela joskus myohemmin taman vuoden kuluessa uskallan tehda niin. :D tai joskus ehka ens vuonna kun osaan mukamasenglantia tan vuoden jalkeen.

    VastaaPoista