28. huhtikuuta 2010

Opettaja valittaa ettei se osaa tavata tänään. "Miten columns tavataan?" "c o l u m n s" "onks siinä vaan yks äl?" "joo? iines?" "on on" 8DD Musta on hauskaa kun englantilaiset ei osaa tavata!!!!! Siis tavaamisella tarkoitan sillain spell. Tiiättekö. Että ne ei osaa kirjoittaa sanoja oikein. Mä osaan jopa englanniksikin yleensä.
Olenko mä vielä "julkaissut" tätä tietoa täällä. En kai. No nyt julkaisen koska kerroin jo äidille ja tosissani järjestän tätä asiaa: aion muuttaa Englantiin. Erimpi asia on sitten se että pystynkö saanko kaiken järjestykseen ja kaikkea. Tulisin opiskelemaan tässä samassa koulussa missä nytkin ja yritän saada asuinpaikan kirkolta jonkun perheen luota, eilen juuri kyselin Jamesilta ja se sanoi että se kyselee mun puolesta ihmisiltä. Oisi hienoa ja toivon että se onnistuu kirkon kautta. On tosi paljon oikeasti selvitettävää, kaikkea semmosta virallista ja vaikeeta josta en yleisestikään tajua m i t ä ä n mutta no mulla on kuitenkin täällä paljon ihmisiä jotka auttaa ja vaikka muutto nyt onkin aika iso juttu niin tulisin tuttuun paikkaan kuitenkin.
Tällä hetkellä yritän tosiaan tehdä kaikkeni että muutto sitten kuitenkin onnistuisi vaikka äiti sanoi että sille tulee ikävä ja Aku on sitä mieltä etten missään nimessä saa muuttaa, samaten Rosa erittäin jyrkästi. Mutta kun joskus tai no melkein aina pitää tehdä niinkun sydän ja pää ja elämä sanoo! Mulle se sanoo nyt näin.
Jos jollakin on kysyttävää niin KYSYKÄÄ ja kommentoikaa muutenkin. Mulle saa myös kertoo kaikkii kivoja asuntoehdotuksia jos jollekki tulee mieleen (haha minähän en toki ole se ihminen joka on asunut täällä tämän vuoden) ja siis kaikkea muutakin niin. Sitten kun syksyllä tai siis JOS saan asetuttua tänne niin mua saa tulla moikkaamaan ihmiset ja niin. Ekaa kertaa olen iloinen siitä että täytän kaheksantoista ja muutun täysi-ikäiseksi huihui.
Nyt mun pitää lähteä valokuvaustunnille, mutta koska mulla ei (ehkä) ole ihan kamalasti tehtävää siellä niin myöhemmin tänään tai huomenna tai joskus tulee ehkämahdollisesti postaus aiheesta miten muokkaan mun kuvat koska sitä kysyttiin ja tulin niin iloseksi että multa kysyttiin jotain tollain niin ihan varmasti haluan nyt kertoa! Saa kysellä lisää kaikkea. Vaikka no en tiiä onko kamalasti kysyttävää ja kuin moni tätä kuinka usein lukee ja muutenkin kuinka kiinnostavaa se nyt on multa kysellä asioita mutta no. :D Silti! Ainaskin se ilostuttaa mua.

10 kommenttia:

  1. Hui, tuo on kyllä ihan äärettömän rohkea veto, en voi kun ihailla ja nostaa mielikuvitteellista hattua!

    Psst, millon täytät vuosia?

    VastaaPoista
  2. Toisaalta se on helpompaa tehdä näin koska mulla on jo elämä täällä ja sitten Suomessa pitäisi pystyä taas aloittamaan alusta. ((: Mutta on siinä tietty ne vaikeatkin puolensa kun pitää hoitaa niin paljon asioita ja kuitenkin miettii ihmisiä Suomessakin ja ikävöi niitä ja jaja. Mutta nyt tuntuu tältä, no okei on tuntunut jo kauemman aikaa ja toivottavasti tuntuu vielä syksylläkin. Vuosia täytän syyskuun puolivälissä eli no pari viikkoa tulen täällä olemaan alaikäisenä ehkä sitten mutta toivon että silti kaikki menee hyvin eikä ole siitä parista viikosta kiinni.

    VastaaPoista
  3. Tottakai sinä Englantiin muutat jos sydän sillee sanoo, ei ikinä tartte kuunnella muiden ehdotuksia, siinä menee vaan sekaisin. Että toivottavasti pääset asumaan sinne !

    VastaaPoista
  4. Romppu: oi kiitos, tai siis, niin. toivon kanssa että kaikki vaan onnistuu ja menee suht hyvin ja kaikkea saan asiat selville. ((:

    VastaaPoista
  5. Siis muutat sinne! Woah! Koska tai siis oon itekki miettiny tai no en vielä oo järjestäny mitään, mutta jossain vaiheessa joskus haluaisin tulla sinne asumaan tai no siis ei sinne vaan ehkä lontooseen, mutta en tiiä vielä ja silleen. P.S. luen hyvin usein, kommentointiin on vaan aina kynnys:) haha:D

    VastaaPoista
  6. Maisa: höhöhöhö pitää aina kommentoida! :D ilostun aina paljon jos joku kommentoi ja no niin muutenkin.

    oiii mitä oletko suunnitellut, milloin? tai siis sillain ja mitä tekemään ja niin?

    ja no minä tässä koko aika järkkäilen lisää ja lisää tätä juttua ja no saa nyt nähdä miten kaikki menee jos saan kaikki asiat järjestykseen ja sillain. mutta no siis jos saan kaikki asiat kuntoon ja muutenkin niin eiköhän se muutto sitten ole edessä! ((:

    ps: voit myös tulla mun luokse kylään joskus kesän jälkeen sitten kun jos pääsen takaisin!

    VastaaPoista
  7. Jej siistiä jos muutat ! Tiedän tasan tarkkaan millasta se on kun perhe haluaa pitää luonaan, mutta itse haluaa muuttaa ja sitten pitää tehdä vaikea valinta. Vaikka perhe on niin kamala tärkeä ja rakas niin joskus pitää vaan tehdä niinku itestä tuntuu. Mulla on kauheen syyllinen olo usein tästä syystä.. Ja ikäväkin on.

    Hei mut sul on paremmat mahdollisuudet englannissa, koska mun käsittääkseni siellä on mahdollista saada rahallista tukea, eikö? Nikin yks kaveri asuu VALLATUSSA TALOSSA, ei siis maksa vuokraa, mutta maksaa veden ja sähkön ja sit se saa jotain rahaa valtiolta tms.. Siis Lontoossa. Tai näin oon käsittäny, ja se on asunu siellä vuosia.

    VastaaPoista
  8. Haha:) mun pitää selailla vielä vähän kaikkee ja käytännön juttuja mut aikasintaan vuoden päästä. Et sillai. Opiskeleen, siis ihan yliopistoon. Voisin jopa tulla joskus käymään jos niikseen sattuisi. Tosin pitäisi olla rahaa.

    VastaaPoista
  9. olin kaks vuotta sitten englannissa kolmiviikkosella kielikurssilla ja en oo muuta ajatellutkaan koko matkan jälkee kun sitä, että sinne on pakko päästä uudestaan. ja kyllähän mäkin sinne vielä joskus muutan, se tunne vaan ku on vihdoin löytäny oman paikkansa kun ei häviä ennenku sinne paikkaan pääsee lopullisesti. :)

    VastaaPoista
  10. miksi minulla on mennyt tämä kirjoitus ihan ohi! vau vähän hieno juttu, oot niin rohkea. :)

    VastaaPoista