13. elokuuta 2010


Noniin, eli siis kun kyselin että minkälaisen postauksen toteuttaisin niin sain monia vastauksia, kiitos vielä. Aion toteuttaa niistä mahdollisesti montakin, mutta en mitenkään hetikaikkiakerrallanyt, vaan sillain pikkuhiljaa. Tänään mulla oli aikaa vähän toteuttaa yhtä, mutten jaksanut toteuttaa mitään mihin mun nyt pitäisi ottaa kuvia (tai videota) itsestäni (tai mistään muustakaan), koska on ollut vähän semmonen tyhmä päivä. Tai ei muuten, mutta olen ollut ihan räjähtäneen näköinen ja soittanut paljon pianoa huomista pääsykoetta varten.

JOKA TAPAUKSESSA, se minkä nyt ensimmäisenä toteutan on:

"joku tyyli/hiustyyli historia katsaus ois kanssa ehkä kiva:)"

Eli siis koitin kerätä kuvia menneisyydestäni (lähimenneisyydestä tai siis öö no viimisten noin 6 vuoden ajalta) joista saa jotain selvää siitä miltä olen näyttänyt eli siis millaiset hiukset on ollut ja miten olen pukeutunut. Monet kuvat on kyllä ihan sairaan huonolaatuisia, mutta toivon että ne nyt on silti tarpeeksi. En ollenkaan tykkää huonolaatuisista kuvista (paitsi jos ne on jotain taidehuonolaatuja hahaa).

Ainiin ja sitä piti vielä sanoa että en kerro tässä postauksessa sen tarkemmin elämästäni vaan pelkästään lähinnä siitä minkä ikäinen olen ollut, "miksi" olen näyttänyt siltä miltä olen näyttänyt jne. Mutten rupea kertomaan millaista elämä on ollut silloin kun olen ollut minkäkin ikäinen / näköinen.

Aloitan kuvalla joka on a i k o j e n a l u s t a tai siis no melkein aikojen alusta jos mun elämää käytetään mittapuuna. Se onki ainoa söpö kuva tässä postauksessa, tai ainaskin pitkään aikaan, ha ha. (olen siinä noin 2-vuotias)


Noniin, eli oikeasti tämä nyt alkaa sitten vuodesta 2005, tarkemmin kesästä 2005. Se oli kesä jolloin olin päässyt kuudennelta luokalta ja jota seuraavana syksynä sitten aloitin yläasteen. Eli siis olen kolmessa seuraavassa kuvassa 12-vuotias (anteeksi hiukan huono kuvanlaatu, mutta olen joutunut rajailemaan näistä kuvista toisia ihmisiä pois minkä lisäksi tuonaikaiset digikamerat, tai ainaskin se kamera minkä meidän isä omisti, oli aika..... semmoisia).


Tämä on ihan kesän 2005 lopulla otettu kuva tätini häistä. Siksi mulla on tollaiset vaatteet yhtäkkiä. Ja mustat hiukset, omg. Äiti värjäili omaa juurikasvuaan ja siinä ihan sitten vain pyysin että saanko sen lopun värin. Värjättiin mulle mustat hiukset, mitä olinkin halunnut jo jonkin aikaa. Voi nähdä että tässä vaiheessa yleensäkin pukeutuminen ja tyylisuuntaus lähtee öö no... johonkin suuntaan.

Ensimmäisissä kuvissa olen vielä kenties ihan söpö, joskin mustahiuksinen. Ne on otettu aikalailla seiskaluokan alkupuolella. Tuossa vaiheessa aloin myös kiinnostua valokuvauksesta minkä (ikävä kyllä) voi huomata monista niihin aikoihin otetuista _hyvin hienoista ja taiteellisista_ kuvista.
Opettelin myös meikkaamaan (tähän päivään mennessä olen jo tajunnut ettei mun kannata).

Tämä on jo seiskaluokan loppupuolta: kasvaneet hiukset ja musta tuntuu että näytin muutenkin jo vanhemmalta??




Ja sitten jotain tapahtui. En tiedä mitä, mutta aloin luopumaan monista mustista vaatteista ja laittamaan sekaan jotain värikkäämpää. Harmi vain että olin pukeutunut vuoden verran mustaan ja kasvanut sinä aikana jokseenkin paljon (ainaskin henkisesti, hahaa). Monet tuon ajan (kasiluokan alku) vaatekokeilut on semmoisia joita h ä p e ä n syvästi. Kuten esimerkiksi tämä ensimmäinen kuva tässä. Voiko kukaan näyttää tyhmemmältä??? (mulla on polvisukat käsivarsissa)

Ja vaikka edelleen näytän vähän hassulta, niin suunta lähti jo parempaan päin: villasukat ja hippifarkut. Tästä se lähtee, aivan aivan.

Mulla on nähtävästi ollut hippibileet omalla sängylläni. Muistan että tää on semmonen kuva kun olen miettinyt mitä viittisin ja mitä en viittisi laittaa kouluun päälle ja sitten olen ottanut ittestäni ihan randomeita kuvia ajastimella poseeraamalla omalla sängylläni. Kuitenkin, olen VIHREÄ.

Tuolloin mulla oli melkein aina letit. Ja kuvassa olevaan raitapaitaan pukeuduin viimeksi tänään. Se on Tarjoustalosta.

Ja sitten lähti hiukset. Se tapahtui muistaakseni joskus kasiluokalla ehkä marraskuun aikoihin. Olin söpö kun mulla oli pienet hiukset, ainaskin omasta mielestäni. Ainaskin näin jälkikäteen mietittynä kuvia katsoessa. (huom The Rain -paita)
Älkää kysykö mitä teen tässä kuvassa! Vaikka pukeuduin joskus toisinaan yleensä aika mauttomasti tai joskus ihan kivasti mutta värikkäästi niin toisinaan tykkäsin aika hmm no epävärikkäistä vaatteista silti. Vaan eipä sillä, nähtävästi osasin pukeutua niihin paljon paremmin kun värikkäisiin väkisin. Ainaskin mitä voi edellisistä (tai osasta niistä) kuvista päätellä.


Kävin kampaajalla ja se leikkasi mun otsahiukset ihan tyhmiksi joten käytin sisällä ja ulkona pipoa ainaskin pari kuukautta. Näytän tosi hassulta ja sairaalta tässä kuvassa.


Metsä! Olen löytänyt jotain itsestäni selkeästi.

Uskoisin että tässä alkaa olla kuvia kasiluokan jälkeiseltä kesältä (2007, riparikesä) sekä ysiluokalta. Mulla oli punaiset (tai punertavat jos ne oli päässeet haalistumaan) hiukset ja värikkäitä vaatteita, kerroksittain, paljon.



Paitsi että sitten leikkasin hiukset ja näytin ihan kummalliselta.

Kesä ja tyhmät vaatteet kun oli liian kuuma!

Ja sitten alkoi lukio. Tässä ei nyt ole pariin kuukauteen mitään kuvia lukion alkamisesta, vaan heti hyppään tällaisiin talvisiinkuviin, mutta nojoo. Mulla oli paljon huppareita, todella sekaiset punaiset hiukset (jotka ei olleet minkään pituiset), näytin kummalliselta mutta ihan söpöltä ja pukeuduin paljonpaljon kerroksittain ja toisinaan sorruin tosi rumiin vaatteisiin tai vaatekokonaisuuksiin ihan vahingossa ja sitten häpeilin niitä myöhemmin (en enää).




Pinkit hiukset! Mun piti laittaa tällainen kuva missä on myös Anniina (vaaleathiukset) ja Rosa (sinisethiukset) koska mun _pinkeistä_ hiuksista ei ole kamalasti mitään kuvia. Vaikka eipä ne tässäkään kamalan hyvin näy.

Ja sitten leikkasin ihanan punaisen eiminkäänpituisen hiuspehkoni pois. Muutuin pienemmäksi, tavallaan. Hetkeksi. Mutta on nuokin aika söpöt.

Kerran laitoin meikkiä.

Ja sitten kesällä Rosa vähän leikkasi mun hiuksia ja värjättiin ne oransseiksi. En tykännyt.

Joten pidin niitä vain kaksi päivää ja värjäsin ne taas tummanruskeiksi.... Tämä viimeinen kuva on aikalailla kesän loppupuolella otettu, silloin kun lähdin Englantiin. Ja koska blogi alkaa siitä kun lähdin Englantiin niin voitte kattoa vanhoja kuvia vaikkei niitä blogin alkupäässä ihan kamalasti olekaan. Siitä on sitten tultu tähän päivään.


Joten. Toivottavasti kuvia oli tarpeeksi, toivottavasti kenellekään ei jäänyt epäselvyyksiä (öö nojoo???) ja toivottavasti osasin tehdä senlaisen postauksen kuin mitä multa ihan vähän odotettiinkin. Hihii, paljonkuvia ja tuntuu tyhjältä kun selitin vaan jostakin hiustyyleistä ja vaatteista. Oivoi.

Sen verran voin vielä sanoa että tällä hetkellä pukeudun ehkä eniten samalla tavalla kuin joskus riparikesän / ysiluokan aikaan, joskin silti kovin eri tavalla. Tai ehkä se ei näytä ulospäin siltä, mutta musta tuntuu siltä. Tällä hetkellä tuntuu että olen eniten kotonani niissä vaatteissa ja siinä ulkonäössäni mitä olen, loppujen lopuksi (jos joku ei tiedä miltä tällä hetkellä näytän niin voitte kysyä tai esim. stalkata mua Galleriassa).

Heihei nyt Iines lähtee n u k k u m a a n koska huomenna on AIKAINEN herätys pääsykoetta varten. Mua ei väsytä.

6 kommenttia:

  1. Vaikka olen nähnyt noista kuvista suurimman osan niin tämä aiheutti kyllä nyt ennennäkemättömän awwtuituipikkuinenonniinniinsöpösöpö olon^^ olen höperö niin. Ja sinä kaunis.

    VastaaPoista
  2. Höh no niin oletkin ihan höpsö mutta ihana höpsö. (aaaaaa minä tosiaan mukamas menin jo nukkumaan muttakun joooo)

    VastaaPoista
  3. Awwm, sä oot aina ollu tosi söpö ja kaunis ja kaikkea! Noi mustat hiusket oli jotenkin tosi angstin näköset sun päällä :D

    Mäki meikkasin josksu tosi paljon, mut tulin tänäkesänä siihe tuloksee, että naama pysyy paljon parempana, jos käytän vaa meikkivoide puuteri ripsari - yhdistelmää :D ...ja pääseehän sitä aina opeemmin lähtee esim. kauppaan jos on iha laittautumatta.

    VastaaPoista
  4. emilia: oi no kiitos. tämän merkinnän kohdalla en kyllä niin menisi vannomaan.

    sucklaa: kiitos.. olin tosiaan vähän murheellisen ja angstin näköinen tuolloin joskus, mutta ehkä sekin sitten kertoo jotakin siitä millasta elämä oli sillon..

    VastaaPoista
  5. KURRRRR aaaa muistan kun oltiin molemmat pörröpäitä yläasteella, Pörröistuinparini.
    (Upsh, ei pörröistuin-parini vaan pörrö-istuinparini.)

    VastaaPoista