23. joulukuuta 2010

Minä suunnistan pian viettämään joulua (sitä ennen vahtimaan lapsia) isän luokse. Sitä ennen ollaan valmisteltu joulua kotona äidin ja Akun kanssa (Akukin tosi ahkerasti, joo joo), vaikkei kukaan varsinaisesti täällä tulekaan joulua viettämään. Äiti tulee olemaan töissä ja me Akun kanssa isän luona, mutta ainaskin minä ja äiti vietetään jouluaaton ja -päivän välinen yö kotona (sekä yökirkossa ja minä kävelyllä Rosan kanssa). 

Mun on myös tässä viimeisen vajaan viikon aikana (eli koko sen ajan kun olen ollut kotona) pitänyt ottaa kuvia meidän etu- ja takapihasta, koska se lumimäärä vaan saa aikaan ihan semmoisen winter wonderlandin, ja viimein nyt sain otettua kuvia - ainaskin yritin. No, viimein oli valoisaa semmoiseen aikaan että kerkesin. Kuvista tuli kuitenkin oikeesti aika tyhmiä, ja esim. takapihan kuva on otettu lasin läpi koska siellä on niin paljon lunta ettei ovi aukea! 

Eli siis, tässä on takapiha, koomisin siellä on varmaan mun mielestä tuo oikeassa reunassa oleva aurinkotuoli joka ei näytä aurinkotuolilta enää koska siinä on niin paljon lunta. Tässä kuvassa siitä tosin ei saa minkäänlaista käsitystä. Eikä koko pihasta muutenkaan. Mutta voin vakuuttaa että se näyttää tosi siistiltä! Lunta on ainaskin metri lähes joka paikassa. Ja pimeällä se on ehkä vielä coolimman näköinen kun jääpuikkojouluvalot ja tuo pihalamppu on päällä. 



Ja sitten etupiha. Sitä on pitänyt vähän aurata että pääsee kulkemaan. Mikä johti siihen että vielä sunnuntaina varaston oven edessä oli suurensuuri lumikasa. Jonka raivasin pois yöpaita päälläni että sain patjan Rosalle joka oli jäämässä meille yöksi. Kyseinen lumikasa näkyy tämänkin kuvan vasemmassa reunassa, joskin hiukan pienemmässä mittakaavassa mitä se oli. 



Ollaan saatu myös joulukortteja, joita on kokoelma ulkoeteisen seinällä niinkuin joka vuosi. 



Sitten koristeltiin sisälläkin (ja myös kuusi josta ei ole kuvia). Fransiscus sai tonttulakin! 



Lisäksi olen päivän ja viikon mittaan soitellut joululauluja, tosin tuntuu että nuotteja mulla on niihin aivan liian vähän ja olen kyllästynyt jo melkein kaikkiin mitä soitan. Eikä mulla ole edes kovin montaa kivaa tai semmosta vähän erikoisempaa. Tällä hetkellä lemppari on varmaan "Armon valkokyyhky" paitsi etten tiiä onko toi sen oikea nimi. Laulettiin sitä yhteislaulutunneilla ja meidän piti jopa esittää se joulujuhlassa, muttei sitten ollutkaan tilaa meille enää ohjelmassa. Kuitenkin, tykkään siitä kun se on niin ihanan vanhanaikainen ja semmoinen. 


Ja tosiaan, tämän päivän suunnitelmana on piakkoin lähteä isän luokse vahtimaan Milaa ja Maxia siksi aikaa kun vanhemmat vielä tekee vikoja jouluostoksia. Jäädään sinne yöksi ja vietetään aatto siellä. Saa nähdä mitä se tuo tullessaan. 

3 kommenttia:

  1. mä oon ainakin laulanut sitä (jos on sama) nimellä "Tuo armon valkokyyhky" tai saksaksi "Es ist ein Ros' entsprungen" on kaunis, vaikkakaan ei lemppari. mulla olisi läjäpäin joululauluja joista varmaan tykkäisisit ainakin osasta.

    VastaaPoista
  2. Laura: ei sekään mun lempparilempparijoululaulu ole, mutta ehkä ainoo semmonen kivaisa mihin mulla on nuotit. tänä vuonna mun ykkössuosikiksi on noussut mary did you know vaikka se onkin ehkä vähän epäperinteisempi joululaulu... mutta kun en ole koskaan oikeen tykännyt joululauluista niin ei ole mitään väliä onko ne perinteisiä tai muistojatuovia vai ei.

    runa: kiitos samoin!

    VastaaPoista