4. tammikuuta 2011

Ala-asteella mua pelotti herätä yksin ja viettää aamut yksin kotona. Pelkäsin vaikka mitä, mm. palohälytintä. Katsoin lastenohjelmia ja tunnelmaa oli paljon, vaikkei se aina ollutkaan ihan niin miellyttävää. Se oli pelkoa. Mutta semmoista pelkoa jota nyt muistelen haikeudella. Siihen aikaan heräsin tämän herätyskellon ääneen, se soittaa Edvard Griegin Aamutunnelmaa. Tänään Aku antoi tuon kellon mulle, joskin pienen taivuttelun jälkeen. Luulin ettei sitä olisi enää ollut olemassakaan. Paras herätyskello ikinä. 


Olen istunut huoneessani, olen ollut ja olen edelleen älyttömän haikea. Istun pimeässä koska tuntuu että valot eivät sovi tähän päivään. Pimeässä on helpompaa. Piilossa. 




Tämä päivä on ollut vaikea jaksaa, olla olemassa. Siitä huolimatta asiat saavat oikeammat mittasuhteet kun antaa kyynelten valua vuolaana ja kertoo äidille miltä tuntuu. Muistelee kivoja asioita ja toivoo että ne olisi nyt läsnä. Ikävä kasvaa silloin kun pelottaa. Siksi nämä kuvat minusta. Tänään. Ne kertovat omien kasvojeni kautta miltä musta on tänään tuntunut. Ehkä kaikki huomaa ettei ainaskaan kovin helpolta. Mutta siitä huolimatta mulla ei ole hätää. 


Jatkan istumista taustamusiikkinani herätyskello. 

7 kommenttia:

  1. Hei ootko muokannu tota ekaa kuvaa? miten? :D

    oon monesti koittanu ite muokata kuvii tommoseks mut en jotenki tajuu..

    VastaaPoista
  2. Olen joo. Käytän sen nimistä ohjelmaa kuin PhotoFiltre (saa ilmaseks netistä, löytyy googlettamalla) ja sieltä teen seuraavat toimenpiteet:

    1. Adjust -> Brightness/Contrast -> Yellow Minus Brightness

    2. Adjust -> Brightness/Contrast -> Yellow Brightness and Contrast

    3. Adjust -> Brightness/Contrast -> Cyan Brightness

    4. Adjust -> Brightness/Contrast -> Red Brightness

    Tietysti sitten aina kuvasta ittestä näkee et kuin paljon mitäkin tarvitsee :) Ja noilla kirkkauksilla ja kontrasteilla on tosi hyvä leikitellä muutenkin, 99% kuvistani muokkaan vaan niitä säätelemällä! :)

    VastaaPoista
  3. Okei kiitos, oon jo pitkään yrittäny säätää kaikkea paint shop prolla. voisin ladata ton photofiltren jos sillä onnistuis paremmin :D

    VastaaPoista
  4. Kauhistus miten ihana herätyskello! Tuohon musiikkiin olisi ehkä täydellistä herätä. Ei semmoista säikähdystä. Saisipa tuommoisen jostain!

    Purr olet söpö, jaksamishali!

    VastaaPoista
  5. Anonyymi: Toivottavasti! :) Onnea muokkailuihin.

    Kettu: Tuo on ehkä paras herätyskello, mulla on kotona ihan muutama tommonen tavara jotka ei oo semmosia vanhoja aaaaahniinihaniasulosiasöpöjä vaan semmosia "rumia" retrojuttuja jotka siks just on niin aaw. Toi on niin basic herätyskello ettei mitään rajaa, aaw rakastan. Ja se siinä soiva musiikki on niin nostalginen ja vähän semmonen sähköisen rätisevä. Rakkaus!
    ps: Sinäki oot ehkä joku söpöin.

    VastaaPoista
  6. Tää paikka (koko blogi) on täynnä ihania värejä ja kuvia, mä taidan jäädä tänne.. :)
    Huvittavinta on ehkä se, että mä klikkasin galleriassa satunnaista, tulit sieltä, ja katsoin, että mukavia kuvia. Siitä sivusta sitten löysin tieni tänne! Hyvä näin. :D

    VastaaPoista
  7. emmi: Kiitos! Ja kivaa että löysit tiesi tänne jotakin kautta ja että tykkäilit niinkin paljon että halusit jäädä lukemaan. Tervetuloa :)

    VastaaPoista