16. elokuuta 2011

Huoneprojekti

Keväästä saakka meillä on äidin kanssa ollut suunnitteilla vaihtaa huoneita. Mulla on tähän saakka ollut kodin suurin makuuhuone, mutta se alkoi tuntua aika tarkoituksettomalta kun en kuitenkaan enää asu kotona, ole asunut kahteen vuoteen kesiä lukuunottamatta. Lisäksi mä kaipasin hirveästi vaihtelua mun joulunpunaisiin seiniin ja tavarapaljouteen joka vaan tuntui liian suurelta asialta hoitaa. Ei vaan jaksanut tarttua tuumasta toimeen, varsinkaan kun aikaa kotona ei ole viimeiseen pariin vuoteen ollut niin kamalan paljon.

Äidin huone oli noin puolet pienempi mun omaa, vaatekaappitilaa oli puolet vähemmän, ikkunakin oli pienempi. Äidin siellä asustaessa tilaa esim. kävellä ei juurikaan jäänyt, vaatekaappi ei auennut kunnolla ja koko huone tuntui usein pimeältä vaikkakin aina niin rauhalliselta, raikkaalta ja turvalliselta. Ja sen mä sain itselleni. 

Ihan vähän aikaa sitten alotin vähän järkkäilemään omassa huoneessani: tyhjensin kolme IKEA-kassillista melkein pelkkiä vaatteita (kirpputorille jahka keretään) ja järjestelin ne sadat sivut tekstiä jota olin jostakin syystä säästänyt (yli puolet meni ikävä kyllä roskikseen). Kun kaapit oli jotakuinkin tyhjät ja äidin huone oikeastaan tyhjä, sain siirrettyä omat vaatteeni äidin huoneeseen ja äiti muutti kaikki tavaransa pois. Äidin vaatekaappina toimii toistaiseksi meidän sauna, kätevää. 

Viikonloppuna sitten maalattiin ja tapetoitiin. Minäkin ensimmäistä kertaa elämässäni! Ja sunnuntai-iltana olisin päässyt aloittamaan muuttamisen, mutta me ei päästy sängyn siirtämistä pidemmälle kun työt (eli Mila) kutsui isän luona. Eilen sieltä päästyäni siivoilin ja järkkäilin noin viisi tuntia putkeen (paitsi kävin välillä kaupassa). Ja nyt täällä on ihanaa. En vaan voi mitään sille etten ollenkaan malta olla laittamatta vähän kuvia teillekin. Jotakin vertailukohtaa saadaksenne, ensin ennen-kuvat




Ja sitten jälkeen. Pahottelen ettei nämä nyt ole mitään ihan parasta laatua. Mutta ompahan kuitenkin, näette eron. Joitakin asioita vielä puuttuu, esim. vaatekaappien ovet (ajattelin maalailla ne huomenna jos on aikaa), lampunvarjostin (toistaiseksi edellisessä huoneessa), ovenkarmin listat ja verho (joka tosin nyt on paikallaan mutta näissä kuvissa vielä ei koska ostin sen tänään Indiskasta). 

'





Eikä nämä kuvat edes voi kertoa miten kotoisalta täällä oikeasti tuntuu, miten hyvin nukuin viime yönä ja miten odotan sitä että saan kutsua tänne ensimmäisen vieraani. En vielä ollenkaan tiedä kuka se tulee olemaan. 

Tämän päivän ehdotonta hittimusiikkia on ollut Tchaikovsky ja Boyce Avenue. Etenkin Tchaikovsky. Tämän tahdissa mä olen elänyt ja kasvanut mitä öö siitä saakka kun äiti odotti mua maailmaan (tosin okei, myös Mozart oli tärkeässä asemassa), tämän tahdissa mä olen istunut ala-asteella piirtämässä ja vaan fiilistelemässä, tämän tahtiin mä olen tanssinut ja tätä mä olen Oopperassa käynyt kuuntelemassa ja katsomassa. Rakastan tätä! Kehotan kuuntelemaan. 

Tchaikovsky – Swan Lake Act II Two: Scene (tämä jonka kaikki tietää ja joka nostattaa aina kylmät väreet selkään kauneudellaan ja vaan sillä mitä se on, kuunnelkaa niin ehkä tiedätte mitä tarkoitan) 

Tchaikovsky – Swan Lake Act III Three: Hungarian Dance (Czardas) (tämä niin tuo mulle mieleen oman tanssimiseni ja balettitunnit, sen tunnelman kun istuu salin reunalla ja odottaa omaa vuoroaan. voi että!) 


Tchaikovsky – The Nutcracker IV Four: Russian Dance, Trepak (muistan vieläkin miten kirjaimellisesti hypin, pompin, tanssin, laukkasin, juoksin kotia ympäri kun tämä soi. "äiti laita uudestaan" ja sama meno jatkui, mä rakastin tätä, mä olin ihan täynnä elämää kun tämä soi) 

Ja näitähän riittäisi, tässä nyt vain ihan pari muutaman mainitakseni. Oikeesti, miten vähän mä nykyään kuuntelenkaan klassista. Tämä on liian ihanaa! 

2 kommenttia:

  1. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAA
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    hurmaavaa !!

    voi että oikeasti ihana ihana ihana

    tuolla on pakko olla hyvä olla

    VastaaPoista
  2. Voi että kuule niin täällä onkin. ♥

    VastaaPoista