3. tammikuuta 2012

Villasukat on aina olleet mun mielestä parhautta, mutta en ole koskaan osannut kutoa niitä. Enkä lapasia. Enkä pipoja. Enkä oikeestaan mitään. Ryttylässä kaikki kutoo. Mä halusin kans. Ja opettelin. 

Aluksi jälki jota tein oli suoraan sanoen järkyttävää, ja olinkin varma ettei tästä tulisi sen enempää mitään onnistunutta kun koskaan ennenkään. Mutta en luovuttanut. Ja lopulta mun kutoma jälki oli ihan semmoista melkein siistiä jo. Sen jälkeen ihana Eeva opetti mulle miten nurjaa ja Fanni miten kantapää tehdään! Ja sen jälkeen alkoi sukkatehdas. Ja kun mulle vielä opetettiin peukalo niin olempa saanut muutamat lapaset aikaan myös. 

Tein jonkinmoisen kasan kaikkia neulomuksia joululahjoiksi, ja koska olen aina viime tipassa asioiden kanssa, niin mulla ei hirmusesti ollut aikaa kuvata niitä, ainaskaan päivänvalossa. Niimpä kuvat oli mitä oli, joten tein niistä teille tällaisen kollaasin tai jonkun, koska tottahan toki mun on silti pakko päästä näyttämään mitä oikein olen saanut aikaan. Näin joulun jälkeen on hyvä postata tämä tänne kun kaikki on luultavasti jo avanneet lahjansa. Tästä tosin puuttuu muutama asia, esim. Oljalle tehdyt valkoiset lapaset semmoisella jännällä kuviolla. Mutta no kuitenkin, koittakaa kestää kuvien laatu ja se etten ole koskaan tehnyt mitään kauheasti tämänkaltaistakaan muokkausohjelmalla. 


Voin vähän luetella mitä kuva sisältää... 
(lähdetään liikkeelle ylhäältä vasemmalta) 

1. Sannan lapaset Novitan Jambo-langasta
2. Eevan lapaset 7 veljestä -langasta sukkalehden yksien sukkien ohjekuvion mukaan
3. Mirkan sukat Novitan 7 veljestä -langasta sukkalehden ohjeen mukaan
4. Isälle tehdyt pitkävartiset sukat 7 veljestä -langasta 
5. Alle vuoden vanhalle kummipojalleni Eliakselle tehdyt sukat randomista kirpparilöytölanganlopusta ja 7 veljestä -langasta
6. Akun mustat jättisukat Novitan Isoveli -langasta (raidat seittemää veljestä)
7. Hillan keltaiset lapaset Novitan Kelo-langasta
8. Puolitoistavuotiaan pikkusiskoni Milan sukat 7 veljestä -langasta
9. Raimon raitasukat 7 veljestä -langasta
10. Yksittäinen kuviosukka itselleni seittemästä veljeksestä kanssa
11. Punaiset kuviosukat äidille joululahjaksi, taas tuttua 7 veljestä -lankaa
12. Värikäs sukka (odottaa vielä pariaan) Novitan Polku-langasta nimeltään Punajuuri

ja viimeisessä kuvassa on muutama paketoitu tapaus. 

Raindrops on roses and whiskers on kittens 
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings 
These are a few of my favourite things! 

4 kommenttia:

  1. Vou!!! Sä oot ollut ahkerana! Ja aivan mielettömän ihana katsoa miten oikeesti joku on lähtenyt nollasta kirjoneuleisiin ja reikäkuvioihin! Ei voi kuin nostaa hattua, mahtavaa Iines!!! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos vielä tätäkin kautta! Mun on ihan hyvä olla ollut ahkera kun oon istunut viis tuntia päivässä luennoilla neulomassa.. :)

    VastaaPoista
  3. kerrassaan hyvin ihania ja hyvin hienosti tehtyjä!!!

    onnea kivasta taidosta ja superihanaa norja-aikaa!! ♥♥♥ :)

    ja ihan parasta vuotta 2012 sinulle :-------))

    VastaaPoista
  4. Kiitos! Ja hei mun täytyy laittaa sulle vaikka Facebookin kautta mun Norjanosote. Onko mun kirje tullu perille?

    VastaaPoista