27. lokakuuta 2012

En tiedä miksi, mutta ajattelin kuitenkin että kun viihdyn huoneessani aika suhteellisen hyvin ja kun tämä on minulle aika tärkeä paikka jo nyt, niin voisin jakaa teidänkin kanssa vähän miltä täällä näyttää. Oikeastaan olen yrittänyt ottaa kuvia täältä jo aika monta kertaa, mutta aina ne jotenkin epäonnistuu ja saa koko huoneen näyttämään ihan tylsältä ja tympeältä paikalta. Niin vähän ehkä kävi tälläkin kertaa, mutta jos haluatte varmistua siitä että elän ihan viihtyisässä sopessa niin tulkaa kylään ja tarkistakaa asia. 


Mun huone siis sisältää no ensinnäkin itse tämän huoneen joka ei ole suurensuuri, mutta johon mahtuu sänky (tai kaksi yhteen laitettua sänkyä), pitkä pöytä ja vaatekaapit. Omaa lisää on yöpöytä, laatikko ja "nojatuoli" joka on koottu ylimääräisistä tyynyistä, matosta ja peitoista. Lisäksi mulla on oma vessakylppäri ja se on aika kätevää. En usko että ketään hirveästi kiinnostaa, mutta no otin silti kuvia myös mun hammasharjoista ja purkeista ja purnukoista ja koska niistä tuli kivan värisiä niin jaan nekin teidän kanssa. Kokonaista onnistunutta kuvaa en onnistunut kuitenkaan kylppäristä nappaamaan... 



Mulla on aivan ylipitkä pöytä ja sen toisessa päässä on jonkinlainen käsityötarvikkeiden säilytyspiste. Tämän (tänään siivoamani) lankakasan ja kangasvaraston lisäksi siitä löytyy myös ompelukone ja -tarvikkeita. Kangaskasan päällä näette myös jonkin verran valmiita neulomuksia, luultavasti joululahjaksi päätyviä. 


Näissä huoneissa on valmiina siis jo kalusteet, ja melkein itketti kun ensimmäisen kerran saavuin asuntolalle ja luulin ettei huoneen ankeudelle ole tehtävissä mitään. No, olipahan kuitenkin, varsinkin kun sain ylipitkän ja jotenkin niin turhauttavan epäkäytännöllisen pöydän siirrettyä seinältä toiselle.  Tiedän että se näyttää sotkuiselta, mutta ei se oikeasti ole, tavarat vaan täytyy säilyttää jossakin ja mä tykkään säilyttää ne näkyvillä. 


Tämä on pieni yksityiskohta vaan mistä tykkään, ihanat purkit jotka ostin Norjasta viime viikolla ja Ikean lastenosastolta ostettu pahvinen lokerikko jonka laatikot päällystin lahjapaperilla. Niin ja kirjoja ja käsityökori. Tykkään pienistä söpöistä kohdista huoneessa ja tämä on ehdottomasti yksi niistä. 


Nykyisin asun täällä oikeastaan aika mielelläni, tykkään siitä että mulla on oma paikka, vaikkei tätä nyt ehkä ihan omaksi asunnoksi voikaan kutsua. Kuitenkin jokin kolo suuressa maailmassa jonka oven saa lukkoon, jonne saa sytytettyä kynttilöitä palamaan ja jonka suihkussa voi käydä koska tahtoo. Tykkään myös siitä että täällä ei ole vielä liikaa tavaraa, vaan mulla on jopa mahdollisuudet löytää se mitä etsin. Lisäksi asun noin 50 metrin päässä koulusta mikä ei koskaan ole huono asia. 

Yritän ehkä valaa itseeni ja asenteeseeni asuntola-asumista kohtaan jotain positiivista. Mutta se näyttää vähän toimivan, joten mikäs siinä. 

2 kommenttia:

  1. Hurjan ihanasti olet huoneesi laittanut. Ihania värejä ja kaikkee. Himoon noita käsityöjuttuja tuolla koska oon itsekin käsityöihminen. Kyllä tuolla varmasti viihtyy. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Käsityöjutut näyttää kieltämättä kyllä aika houkuttelevilta kun ne jaksaa järjestää kivasti näkyville. :) Ja kyllähän täällä viihtyy, sijainti ei harmi vain ole ihan paras. Mut kaikkeen tottuu.

    VastaaPoista